اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل گمرک آستارا خبر داد

افزایش 199 درصدی درآمد گمرک آستارا

مدیرکل گمرک آستارا از افزایش 199 درصدی درآمد گمرک این شهرستان در پنج ماه نخست امسال خبر داد.

افزایش 199 درصدی درآمد گمرک آستارا

جهانگیر بخشی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آستارا صادرات غیرنفتی گمرک آستارا در پنج ماه نخست امسال را 126 میلیون دلار عنوان کرد.

وی اظهار کرد: در این مدت 295 میلیون کیلوگرم کالای غیر نفتی از طریق گمرک آستارا به کشورهای آسیای میانه و اروپا صادر شده است.

این مسئول، با اشاره به نوع کالای صادراتی از گمرک آستارا در پنج ماه نخست امسال افزود: عمده کالای صادراتی شامل محصولات کشاورزی، مواد غذایی، سیمان و گچ، شوینده‌ها، محصولات شیمیایی، پارچه و صنایع‌دستی بوده است.

وی، فرش و موکت، لباس، کیف و کفش، مصالح ساختمانی، مصنوعات پلاستیکی، کالای صنعتی، محصولات معدنی و مصنوعات فلزی را از دیگر محصولات صادراتی ذکر کرد و گفت: این محصولات به کشورهای آذربایجان، گرجستان و روسیه صادر شده است.

بخشی اضافه کرد: در مدت مذکور مقدار 43 هزار تن کالا به ارزش 49 میلیون دلار از مبدأ گمرک آستارا وارد کشور شده که این میزان واردات نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزن 13 درصد کاهش و به لحاظ ارزش 50 درصد افزایش داشته است.

وی عمده کالای وارده را شامل مواد شیمیایی، چوب، آهن‌آلات، ماشین‌آلات و لوازم برقی ذکر کرد و یادآور شد: این کالا از کشورهای روسیه، گرجستان و آذربایجان وارد کشور شده است.

به گفته مدیرکل گمرک آستارا، در مدت مذکور مقدار 68 هزار تن کالا به ارزش 134 میلیون دلار از طریق گمرک آستارا ترانزیت خارجی (وارده) شده است.

وی افزود: در مدت مشابه سال گذشته این میزان ترانزیت خارجی به لحاظ وزن 74 درصد و از نظر ارزش 80 درصد کاهش داشته است.

بخشی، عمده کالای ترانزیت خارجی «خروجی» را شامل لوازم برقی، خودرو سواری، مبلمان، ماشین‌آلات، لوازم بهداشتی، مصالح ساختمانی گچ و سیمان، ظروف شیشه‌ای، لباس، موادشیمیایی و محصولات کشاورزی ذکر کرد و متذکر شد: این محصولات از قاره‌های مختلف به آذربایجان، روسیه، گرجستان و اوکراین ترانزیت شده است.

وی درباره میزان درآمد گمرک آستارا یادآور شد: در مدت مذکور 116 میلیارد و 719 میلیون ریال بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 199 درصد افزایش یافته است.

انتهای پیام/84001/صا30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول