اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

گل: به مداخله نظامی در سوریه بدون راهکار سیاسی هماهنگ اعتقادی ندارم

رئیس‌جمهور ترکیه ضمن حمایت از راهکار سیاسی و دیپلماسی در حل بحران سوریه، از همکاری روسیه و ایران در این زمینه حمایت کرد.

گل: به مداخله نظامی در سوریه بدون راهکار سیاسی هماهنگ اعتقادی ندارم

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه ترکیه‌ای «حریت»، «عبدالله گل» رئیس‌جمهور ترکیه‌ گفت که هرگونه اقدام نظامی علیه سوریه را بدون در پیش گرفتن راهبردی سیاسی بی‌نتیجه می‌داند.وی بر لزوم پیگیری دیپلماسی با روسیه و ایران تاکید کرد.

گل به خبرنگاران گفت:‌ «من به هیچ مداخله نظامی اعتقاد ندارم که با راهکاری سیاسی هماهنگی نداشته باشد.راه حل این بحران سیاسی و دیپلماتیک است.»

وی افزود: «باید با هدف واداشتن به استفاده از راه‌های سیاسی و دیپلماتیک و راهکار درهای باز (این مسئله) را حل کرد. روسیه و ایران باید در این زمینه همکاری کنند.»

رئیس‌جمهور ترکیه همچنین گفت که ترکیه از تحولات خود را دو نگه نخواهد داشت.

گل گفت: «احتمال بحران طولانی مدت و بی‌ثباتی در سوریه وجود دارد. ترکیه نمی‌تواند درباره تحولات سوریه بی‌تفاوت باشد. ما نمی‌توانیم خارج از این موضوع باقی بمانیم.چرا که بسیار تمایل داریم تا به بحران در منطقه پایان دهیم. همینطور می‌خواهیم از به وجود آمدن شرایطی جلوگیری کنیم که بتواند شرایط منطقه را غیر قابل کنترل کند.»

این در حالی است که «رجب طیب اردوغان» نخست وزیر ترکیه پس از اظهارات مقامات آمریکایی که از حمله نظامی محدود علیه سوریه خبر داده بودند، گفت که هدف اقدام نظامی باید سرنگونی دولت بشار اسد باشد.

استفاده از سلاح‌های شیمیایی چند روز پیش در حالی صورت گرفت که بازرسان سازمان ملل به درخواست دولت سوریه به دمشق سفر کرده بودند تا درباره یک حمله شیمیایی دیگر که چند ماه پیش در منطقه خان‌العسل صورت گرفته بود، تحقیق کنند. دولت سوریه هر گونه استفاده از سلاح‌های شیمیایی را رد کرده و به بازرسان سازمان ملل اجازه داده در مناطقی که ادعا می‌شود دولت سوریه از سلاح شیمیایی استفاده کرده تحقیق کنند.

انتهای‌پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول