اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

/یادداشت/

گذشتن از هفت‌خوان رستم برای مصاحبه با برخی از مسئولان بیجاری

خبرنگاران بیجاری برای مصاحبه با برخی از مسئولان این شهرستان که البته تعداد معدودی را شامل می‌شوند، باید خوانی بر خوان‌های رستم دستان افزوده و از هشت‌خوان رستم عبور کنند.

گذشتن از هفت‌خوان رستم برای مصاحبه با برخی از مسئولان بیجاری

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، خبرنگاران و رسانه‌ها نقشی اساسی در توسعه و ارتقای جامعه ایفا می‌کنند و می‌توان از ایشان به‌عنوان بسترساز عمران و آبادانی جامعه یاد کرد.

از مهم‎ترین وظایف خبرنگاران می‎توان به حفظ قلم که نماد ارزش‎های خبرنگاری است، بیان واقعی اخبار، تفهیم مفاهیم جامعه برای مردم عادی، اطلاع‌رسانی شفاف و عدم دخالت دادن اغراض شخصی، سیاسی گروهی در خبر اشاره کرد.

بسیاری از مسئولان شهرستان بیجار به اهمیت و رسالت خطیر خبرنگاران واقف هستند و می‌دانند که خبرنگاران و رسانه‌ها به مثابه پل ارتباطی مردم و مسئولان باید اخبار مربوطه را به صورت دقیق، صریح و روشن و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به مردم انتقال دهند که البته برای این انعکاس خبری در راستای اطلاع‌رسانی دقیق و آگاهی کافی در برخی از مواقع به مصاحبه با مسئولان نیازمند هستند.

اما متأسفانه برخی از مسئولان و مدیران شهرستان بیجار هیچ‌گاه پای صحبت خبرنگاران ننشسته و حاضر به مصاحبه با آنها نیستند.

همانطور که واقف هستید خبرنگاران در عین اینکه باید در انعکاس مسائل انصاف را رعایت کنند، باید انتقاد سازنده‌ای نیز نسبت به عملکرد مسئولان داشته باشند. اما وقتی از عملکرد یک ساله مسئولی آگاهی کافی ندارند، چگونه می‌توانند انتقاد سازنده داشته باشند، ما فقط می‌توانیم از طفره رفتن از مصاحبه برخی مسئولان انتقاد و گله‌مند باشیم.

ما خبرنگاران بیجاری براساس رسالت خبری و احساس مسئولیتی که در برابر زادگاهمان داریم، همواره کوشیده‌ایم خدمتی در این منطقه هر چند ناچیز و کوچک در قالب خبررسانی و مخابره اخبار ارائه دهیم، با بیان مشکلات و کمبودهای بیجار و انعکاس اخبار و رویدادهای منطقه گامی کوچک در زمینه رفع محرومیت‌ها و کمک به پیشرفت و توسعه بیجار گروس برداریم و در این راه نیازمند همراهی و همدلی تمامی مسئولان هستیم.

با افتتاح سرای خبرنگاران به همت فرماندار و تأکید ایشان بر همراهی تمام مسئولان با خبرنگاران این شهر امیدوار شدیم مسئولانی که تا به حال پای صحبت و مصاحبه خبرنگاران ننشسته‌اند با وجود مرکز مشخص و رسمی‌تر شدن کار خبرنگاران بیجاری با ما همراهی کنند، اما متأسفانه تا کنون این امر محقق نشده است.

از انصاف به دور است که از همراهی بیشتر مسئولان شهرستان با خبرنگاران یاد نکنیم، اما امید است برخی از مسئولان که به هر دلیلی از مصاحبه و یا برگزاری نشست‌های خبری اجتناب می‌کنند، بر تأثیر خبر و کار خبرنگار در جامعه واقف شوند و دیگر خبرنگاران برای گرفتن وقت 1 ساعته مصاحبه مجبور به پشت سر گذاشتن خان‌های رستم نشده و بی‌هیچ دغدغه‌ای هر آنچه مد نظرشان است با مسئولان بیان کنند.

خبرنگاران، خط مقدم رسانه‌ها هستند و از پیش‌قراولان توسعه سیاسی، اجتماعی و اقتصادی‌اند و نقش بی‌بدیلی در انعکاس خبرها و بیان خدمات مسئولان و دولت و مطالبات مردم دارند و ما قصد محقق ساختن این اهداف را داریم، نه صرفا مطرح کردن خود و خودی نشان دادن مقابل یک مسئول.

همراهی کردن اکثر مسئولان و عدم همراهی دو یا سه نفر از مسئولان می‌تواند کار و هدف ما را دچار نقص کند و مسئولان بدانند تمام دغدغه ما پیشبرد اهداف نظام مقدس و مطرح کردن مشکلات و نقاط ضعف برای مرتفع ساختن آن و بیان نقاط مثبت برای نمایان کردن خدمات بی‌شائبه آنهاست.

امید است به زودی شاهد همراهی مسئولان ارگان‌ها و ادارات شهرستان بیجار با خبرنگاران و اصحاب رسانه باشیم.

انتهای پیام/79015/ب40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول