اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه تبریز بیان کرد

خلع سلاح شدن مسئولان در صورت دل بستن به بیگانگان

امام جمعه تبریز گفت: باید مسئولان ما دل به بیرون و بیگانگان نبندند و اگر مسئولان دل به خارج ببندند خلع سلاح می‌شوند، مسئولان باید به مردم دل ببندند.

خلع سلاح شدن مسئولان در صورت دل بستن به بیگانگان

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر در مصلای امام خمینی تبریز اظهار کرد: هشتم شهریور سالروز شهادت دو چهره بزرگ اندیشمند، مخلص و دلسوز نظام است که با ترور آنها نفاق چهره کثیف خود را بیش از پیش نمایان کرد.

مسئولان و مدیران شهید رجایی و باهنر را سرمشق قرار دهند

وی افزود: مردمی بودن، علاقه‌مند به اسلام، ولایت‌مداری، ساده‌زیستی، تلاش برای گسترش و برپایی عدالت، دلسوزی نسبت به مردم، پرکاری و کم‌حرفی از خصوصیات بارز شهیدان رجایی و باهنر بود که باید سرمشق دولتمردان باشد و تأسی به آنها یک ارزش به حساب آید.

خطیب جمعه تبریز با بیان اینکه مشی و منش شهیدان رجایی و باهنر در طول تاریخ انقلاب اسلامی به عنوان اسوه و الگوی خدمتگزاران نظام شناخته شده، افزود: نامگذاری هفته دولت به نام این دو شهید بزرگوار و ویژگی‌های ارزشمند آنها، پیامی به همه خدمت‌گزاران است تا خود را با سیره و سلوک شهید رجایی و شهید باهنر بسنجند.

آیت الله شبستری خاطرنشان کرد: مسئولان و مدیران باید شهید رجایی را الگو قرار دهند و ویژگی‌های این شهید بزرگوار را سرمشق فعالیت‌های خود قرار دهند.

وی تصریح کرد: بعد از هشتم شهریور دنیا فهمید نظام جمهوری اسلامی قائم به شخص نیست و این انقلاب نظام مردمی و پشتوانه مردمی دارد.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با تبیین شاخص‌های مهم دولت مطلوب از منظر مقام معظم رهبری از جمله سلامت اعتقادی و اخلاقی، خدمت به مردم، عدالت، سلامت اقتصادی و مبارزه با فساد، قانون‌گرایی، حکمت و خردگرایی و تکیه بر ظرفیت درون‌زای کشور گفت: اقتصاد و علم را در اولویت قرار دهید و با مهار تورم، تأمین نیازهای اساسی مردم، رونق تولید و ایجاد تحرک و آرامش در عرصه اقتصادی، امید مردم به آینده را استمرار و افزایش دهید.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: باید مسئولان ما دل به بیرون و بیگانگان نبندند و اگر مسئولان دل به خارج ببندند خلع سلاح می‌شوند و باید مسئولان به مردم دل ببندند.

وی با بیان اینکه کلید حل مشکلات، در ظرفیت‌ها و امکانات داخل کشور است که باید با خردمندی از آنها بهره گرفت، افزود: این حرف به معنای استفاده نکردن از ظرفیت‌های بیرونی نیست بلکه نکته اساسی این است که نباید به خارج امید بست و به آن اعتماد کرد.

آیت الله شبستری تصریح کرد: سهم هر کشور در مناسبات بین‌المللی به اقتدار درونی آن کشور وابسته است بنابراین باید تلاش کرد روند اقتدار روزافزون داخلی کشور، استمرار یابد و تقویت شود.

وی تأکید کرد: فرمایشات امام (ره) تابلوهای راهنماست و امروز امام حاضر ما، آیینه همان امام راحل است.

آیت الله شبستری اظهار کرد: ملت از دولت جدید انتظار دارند با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و نصب العین قرار دادن خواسته‌های معظم له رضایت خاطر رهبر و مردم وفادار و همیشه در صحنه را جلب کنند.

  سوریه گورستان نیروهای آمریکایی می‌شود

امام جمعه تبریز با اشاره به حوادث سوریه و بهانه قرار دادن آمریکا و رژیم صهیونیستی مبنی بر استفاده از سلاح شیمیایی برای حمله به این کشور گفت: مخالفت جهانی با کسانی که به طبل جنگ می‌کوبیدند موجب عقب‌نشینی آنها در روزهای اخیر شد.

وی تصریح کرد: نگرانی و وحشت رژیم صهیونیستی را فراگرفته و در عوض دولت و ملت سوریه محکم و استوار ایستاده‌اند.

آیت الله شبستری تهدید آمریکا به دخالت در سوریه را، فاجعه‌ای قطعی برای منطقه خواند و تأکید کرد: هرگونه دخالت و جنگ‌طلبی یقیناً به ضرر آتش افروزان خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی خطاب به آمریکا و رژیم صهیونیستی  هشدار داد، در صورت آغاز جنگ در سوریه این کشور برای نیروهای آمریکایی و اسرائیلی تبدیل به گورستان خواهد شد.

وی با بیان اینکه تردید نکنید استفاده از سلاح‌های شیمیایی از سوی دولت سوریه بهانه است تصریح کرد: آنها می‌خواهند با بیداری اسلامی و مقاومت به وجود آمده در منطقه مقابله کنند و پایگاه مقاومت را در سوریه متزلزل کنند.

آیت الله شبستری گفت: آمریکا به خاطر حفظ رژیم صهیونیستی جنگ افروزی می‌کند اما بداند قبل از هر عملی در صورت تجاوز به سوریه کار تلاویو و رژیم صهیونیستی یکسره خواهد شد.

اعلام آمادگی برای اعزام به سوریه/ منتظر اجازه فرمانده کل قوا هستیم

وی خاطر نشان کرد: این روزها مردم ایران برای کمک به مردم سوریه برای اعزام به این کشور اعلام آمادگی می‌کنند اما تا زمانی که از سوی فرمانده کل قوا اجازه‌ای صادر نشده باید صبر کرد و عجولانه اقدام نکرد.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) به گوشه‌هایی از زندگانی رئیس مذهب جعفری اشاره کرد و گفت: امام صادق(ع) در همه علوم سرآمد دانشمندان جهان است.

‌آیت الله مجتهد‌شبستری با اشاره به فضایل اخلاقی و علمی آن امام همام عنوان کرد: امام جعفر ‌صادق(ع) در تبیین و ترویج معارف شیعه نقش بسزایی داشتند و پیروان مکتب جعفری باید اهتمام بیشتری در فراگیری و عمل به این معارف داشته باشند.

آیت‌الله شبستری بر لزوم برگزاری هرچه باشکوه‌تر برنامه‌های بزرگداشت شهادت امام جعفر صادق(ع) تاکید کرد.

انتهای پیام/60001/ح40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول