اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

مسئولان جنبش «فتح الانتفاضه فلسطین» در گفت‌وگو با فارس:

آماده هرگونه جانفشانی برای سوریه هستیم/دفاع از سوریه را وظیفه خود می‌دانیم

جنبش «فتح الانتفاضه فلسطین» با محکومیت شدید هرگونه تجاوز احتمالی آمریکا و غرب به سوریه تاکید کرد که این جنبش آماده هرگونه جانفشانی برای سوریه است و دفاع از سوریه به عنوان مهمترین محور مقاومت را وظیفه خود می‌داند.

آماده هرگونه جانفشانی برای سوریه هستیم/دفاع از سوریه را وظیفه خود می‌دانیم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق، جنبش‌های فلسطینی فعال در سوریه اعلام کردند که پس از اینکه سوریه سال‌ها آغوش خود را به روی آنها گشوده و با آغوش باز پذیرای آوارگان و جنبش‌های فلسطینی بوده، هم اکنون این جنبش‌ها وظیفه خود می‌دانند که در صف اول دفاع از خاک و مردم سوریه قرار داشته باشند.

در حال حاضر و پس از تشدید درگیری‌ها در سوریه و افزایش فشارهای روانی بر نظام این کشور، نیروهای فلسطینی دفاع از اراضی مقاوم عربی را وظیفه خود می‌دانند و این نکته‌ای است که جنبش «فتح الانتفاضه فلسطین» بر آن تاکید کرد.

در این ارتباط «یاسر المصری»، مسئول اطلاع رسانی جنبش «فتح الانتفاضه فلسطین» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق تاکید کرد که هرگونه تجاوز به کشوری یا طرفی از کشورها و طرف‌های مقاومت، تجاوز و تعدی به تمام اعراب شرافتمند تلقی می‌شود و در این شرایط وظیفه ما این است که در یک سنگر در برابر آمریکا و اشغالگران اسرائیلی و هم پیمانان آنها قرار گیریم.

المصری همچنین تاکید کرد: از آنجا که آمریکا و اسرائیل دشمنان بدیهی محور مقاومت هستند، بنابراین طبیعی است که در هر لحظه آنها را مورد حمله قرار دهیم، به ویژه در سوریه که در صف اول کشورهای محور مقاومت و خط اول رویارویی با اشغالگران اسرائیلی است و به همین دلیل این وظیفه همه است که خود را برای مقابله با هر تجاوز آمریکایی و غربی به سوریه آماده کنند.

مسئول اطلاع رسانی فتح الانتفاضه فلسطین در ادامه افزود: بهانه و دستاویزی که آمریکا در خصوص استفاده سوریه از سلاح شیمیایی مطرح می‌کند، تنها بهانه‌ای برای توجیه دخالت آن در امور داخلی سوریه است و این بازی مضحکی است که هرگاه آمریکا به آن متوسل شده جز ناکامی و شکست نتیجه‌ای برای آن به همراه نداشته و این طبیعی است، در شرایطی که تنها شکست و ناکامی در سوریه نصیب آمریکا شده، این کشور وارد مرحله دخالت نظامی در سوریه شود.

المصری ادامه داد: اطلاعاتی که پیش از این به بیرون درز پیدا کرده بود، براین نکته تاکید دارد که این اسرائیل است که گاز سارین را در اختیار گروه‌های مسلح سوری قرار داده و این جدای از اذعان آشکار و عیان ترکیه به کشف میزان قابل توجهی گاز شیمیایی نزد گروه‌های مسلح است که دلالت بر این امر دارد که این گروه‌های مسلح بودند که در عمل دست به کشتار مردم بی‌گناه در منطقه «خان العسل» در مارس گذشته کردند و براین اساس آمریکا با اینکه دستاویز استفاده نظام سوریه از سلاح شیمیایی را از دست داده باز به آن متوسل می‌شود.

وی گفت: ما از این تهدیدها و ایجاد وحشت کردن‌های آمریکا علیه سوریه غافلگیر نمی‌شویم، چون می‌دانیم این خواست قدیمی و نهایت تمایل آمریکا در دستیابی به آن بوده که سوریه را هدف قرار دهد، حتی اگر این خواسته و میل هزار سال هم بگذرد. ما به خوبی می‌دانیم که سوریه خاری در چشم‌های آمریکا و اسرائیل است و دژی است که در برابر تجاوزات و تعدی‌های آنها به منطقه همواره ایستادگی کرده است.

اما در خصوص طرح تجاوز احتمالی آمریکا به سوریه مسئول اطلاع رسانی جنبش «فتح الانتفاضه فلسطین» گفت: آمریکا برای تجاوز به سوریه استفاده از سلاح شیمیایی را دستاویز قرار داده و فهم این موضوع نیاز به کنکاش چندان ندارد و همه می‌دانند که آمریکا هم اکنون تلاش می‌کند، نقاط قوت و اقتدار سوریه را هدف قرار داده و نابود کند.

با این حال المصری تاکید کرد: با وجود تمام این ایجاد وحشت‌ها و رعب انگیزی باز آمریکا به خواسته‌ها و اهداف مورد نظرش در سوریه چه به صورت مستقیم و چه به صورت غیر مستقیم دست نخواهد یافت.

وی گفت: اظهارت مسئولان آمریکایی به طور خاص و کشورهای غربی به طور عام نشان می‌دهد که غرب و آمریکا وارد مرحله «گزیدن انگشت‌ها» شده‌اند و می‌دانند، ورود به جنگ علیه سوریه جز ناکامی و شکست برای آنها به همراه نخواهد داشت و به همین دلیل هم اکنون هر طرف تلاش می‌کند، طرف مقابل را به ورود به این مخمصه وادار کند، اما اوضاع در محور مقاومت آرام و همه چیز روشن و واضح است و همه طرف‌ها تاکید می‌کنند که جایی برای عقب نشینی و یا ترک سوریه به حال خود در صورت وقوع هرگونه تجاوزی نیست.

المصری یکی از دلایل روی آوردن آمریکا در حمله به سوریه را یادآور اوضاع اقتصادی بحرانی این کشور و دیون و قرض‌های کلان این کشور دانست که موجب می‌شود، دولت آمریکا برای فرار از این بحران روی به تجاوز نظامی به سوریه آورد.

وی تاکید کرد که آمریکا برای حمله به سوریه باید هزار حساب را مد نظر داشته باشد، از جمله اینکه اشغال اهداف نظامی سوریه جز از طریق حمله زمینی میسر نخواهد شد و اقدام زمینی برای آمریکا امری غیر ممکن می‌نماید.

المصری ادامه داد: جنبش فتح الانتفاضه خود را بخشی از محور مقاومت می‌داند و بر این اساس دفاع از جزء جزء و وجب به وجب از خاک کشورها و طرف‌های محور مقاومت وظیفه‌ای واجب برای این جنبش به شمار می‌آید و سوریه تنها از آن سوری‌ها نیست، بلکه از آن همه طرف‌هایی است که خود را بخشی از محور مقاومت می‌دانند.

المصری تاکید کرد: جنبش وی مکن است، سلاح استراتژیکی در اختیار نداشته باشد، اما دارای اداره دفاع از سوریه است و تمام تلاش و توان خود را برای دفاع از کشور و مردم سوریه به کار خواهد بست.

از بعد نظامی نیز سرهنگ «ابو زیاد زهرا»، مسئول دایره نظامی و فرماندهی عملیات جنبش فتح الانتفاضه فلسطین در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در  سوریه درباره نحوه دفاع جنبش از سوریه می‌گوید: جنبش فتح الانتفاضه فلسطین دارای عناصری در داخل سرزمین‌های اشغالی و اراضی لبنان است و در صورتی که شرایط اقتضا کند، تردیدی در عمل به وظایف و تکالیفمان وجود نخواهد داشت.

با این حال زهرا یادآور می‌شود که این بازتاب‌های تجاوز نظامی احتمالی به سوریه است که نحوه پاسخگویی به این تجاوز را مشخص خواهد کرد، اما آنچه اهمیت دارد، اینکه این جنبش خود را جزو سوریه و جهان عربی مقاوم در برابر تجاوزات غرب و اسرائیل می‌داند.

زهرا تاکید می‌کند که وظیفه ایجاب می‌کند که از سوریه دفاع کنیم و جنبش فتح الانتفاضه از تمام توانمندی‌های میدانی خود برای مقابله با این تجاوز بدون ذره‌ای تردید استفاده خواهد کرد، به ویژه آنکه اوضاع این جنبش و آموزش‌های نظامی آن از بعد از انتفاضه دهه هشتاد بهبود و پیشرفت قابل توجهی یافته است.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول