اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

وزیر سابق دفاع لبنان در گفت‌وگو با فارس:

آمریکا شاید بتواند به سوریه حمله کند ولی نمی‌تواند تمام‌کننده جنگ باشد

وزیر سابق دفاع لبنان با هشدار نسبت به پیامدهای گسترده هر گونه حمله نظامی به سوریه، تاکید کرد: آمریکا شاید قادر به برافروختن آتش جنگ علیه سوریه باشد ولی قطعاً نمی‌تواند به آن جنگ پایان دهد.

آمریکا شاید بتواند به سوریه حمله کند ولی نمی‌تواند تمام‌کننده جنگ باشد

«عبدالرحیم مراد» وزیر سابق دفاع لبنان و رئیس حزب «الاتحاد» این کشور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیروت، تهدیدات غرب مبنی بر حمله به سوریه را دارای اهداف متعدد دانست و تاکید کرد که ضربه زدن به وحدت ملت‌های منطقه، ایجاد چند دستگی در میان آنها و وادار کردن آنها به تسلیم در مقابل پروژه‌های غربی در صدر اهداف حمله به سوریه است.

وی با اشاره به ناکامی مخالفان سوریه در وادار ساختن ملت، نظام و ارتش سوریه به دنباله روی از سیاست های آمریکا و فراموش کردن مواضع تاریخی و گذشته خود، یکی دیگر از اهداف غرب از حمله به سوریه را هدف قرار دادن محور مقاومت و ایجاد منطقه خاورمیانه جدید توسط آمریکا برشمرد.

مراد با بیان اینکه پیامدهای منفی هر گونه حمله نظامی به سوریه، همه کشورهای منطقه و جهان را در بر خواهد گرفت،‌ افزود: سوریه نقش برجسته‌ای در منطقه  دارد و حمله گسترده آمریکا به آن، اوضاع را به سمت رویارویی فراگیر سوق می‌دهد.

وی افزود: به طور خلاصه بگویم که آمریکا ممکن است قادر به برافروختن آتش جنگ علیه سوریه باشد ولی قطعاً نمی‌تواند به آن جنگ و پیامدهای طولانی مدتش پایان دهد.

مراد درباره چگونگی پاسخ سوریه به جنگ احتمالی غرب گفت: واکنش سوریه به این تهدیدات – چه جدی و چه جنگ روانی – کوبنده خواهد بود که دامنه  آن از سوریه فراتر خواهد رفت و ضربه‌های دردناکی به منافع استراتژیک آمریکا و متحدانش در منطقه وارد خواهد کرد. همگان بدانند که موشک‌‌های سوریه به رژیم صهیونیستی بسیار نزدیک هستند. تعداد و برد این موشک‌ها همه را غافلگیر خواهد کرد.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول