اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ماکو:

سرزمین مدعیان حقوق بشر به مأمن رشد تروریست‌ها تبدیل شده است

امام جمعه ماکو گفت: اکنون آنان که ادعای حقوق بشر را دارند در دامان خود تروریست پرورش می‌دهند.

سرزمین مدعیان حقوق بشر به مأمن رشد تروریست‌ها تبدیل شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از ماکو، حجت‌الاسلام ایوب رنجبری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: همگرایی دولت و مجلس اصلی اساسی در پیشبرد اهداف عالیه نظام جمهوری اسلامی است و هم‌سو نبودن این دو، آفتی بر سر راه آنها است.

وی در بخش نخست خطبه‌های این هفته، به بخشی از فرمایشات مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: ایشان با معرفی 19 شاخص مهم، اعلام کردند در برخی مسائل مشکلاتی در جامعه داریم که یکی از آن‌ها بحث تفریح و شادی است.

رنجبری با اشاره به ویژگی‌های تفریحات سالم از منظر اسلام، افزود: برخی افراد چنین تصور می‌کنند که اسلام مخالف تفریح و شادی است، در حالی که اسلام همواره بر بهره‌گیری از نعمات الهی و تفریحات سالم در راستای زندگی بهتر و لذت‌بخش‌تر تأکید می‌کند.

وی در بخش دیگر از خطبه‌های خود به نخستین دیدار هیئت دولت با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: ایشان در این دیدار بر لزوم وجود رابطه ارزشمند میان دولت و مجلس تأکید کرده و در ارتباط با مسائلی نظیر سلامت اعتقادی و اخلاقی، خدمت به مردم، عدالت اجتماعی، مبارزه جدی و نه شعارگونه با فساد، بحث قانونگرایی، حکمت و خردگرایی مباحث ارزشمندی را به اعضای هیئت دولت ارائه کردند.

رنجبری در ادامه با اشاره به 10 شهریور ماه، روز بانکداری اسلامی، بر لزوم اسلامی بودن عملکرد بانک‌ها تأکید کرد و افزود: اگر بانک‌ها به صورت اسلامی اداره شوند، بسیاری از مشکلات اقتصادی جامعه حل می‌شود و این مسئله می‌تواند به عنوان فتحی بزرگ در سنگر اقتصادی دنیا مطرح شود.

امام جمعه ماکو بر افزایش سرمایه‌گذاری، خلق فرصت‌های شغلی، افزایش تولید و اجرای بهینه سیاست‌های پولی در راستای کنترل تورم اشاره کرد و افزود: اگر عدالت اجتماعی به طور حقیقی اجرایی شده و به رفاه عمومی پرداخته شود، بحث خودکفایی و اقتدار اقتصادی یا همان اقتصاد مقاومتی مد نظر، محقق می‌شود.

وی با توجه به سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)، بنیانگذار مذهب شیعی و جعفری در 25 شوال، به گوشه‌ای از تلاش‌های ایشان در عرصه‌های علمی و سیاسی در عصر خفقان بنی‌امیه اشاره کرد.

رنجبری در ادامه با اشاره به 12 شهریور، سالروز شهادت رئیس‌علی دلواری که به عنوان روز مبارزه با استعمار انگلیس نام‌گذاری شده است، انگلیس را استعمار پیر یا همان روباه مکار نامید و توطئه‌های گوناگون آنان در میان مومنان را عاملی مهم در ایجاد نفرتی دیرینه از آنان عنوان کرد.

امام جمعه ماکو در بخش نهایی خطبه‌های خود، به 14 شهریور ماه، سالروز شهادت آیت‌الله قدوسی و سرتیپ وحید دستجردی در سال 1360 شمسی اشاره کرد و زنده‌ نگهداشتن یاد و خاطره شهیدان رجائی و باهنر را عاملی اساسی در پیروی راه آنان در میان نسل‌های بعدی اعلام کرد.

رنجبری تصریح کرد: اکنون آنان که خود تروریست‌های حقیقی هستند، ایران را به عنوان تروریسم معرفی می‌کنند، در حالی که ایران با داشتن شهدای متعدد، خود قربانی تروریسم و زیاده‌خواهی‌های آن شده است و اکنون تروریست‌ها در دامن کشورهایی که با ادعاهای کذب، منادی احقاق حقوق بشر و مبارزه با تروریسم‌ هستند رشد کرده‌اند.

انتهای پیام/61006/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول