اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

یک منبع میدانی سوری در گفت‌وگو با فارس:

کمیته‌های مردمی در کنار ارتش سوریه از کشور دفاع خواهند کرد

یک منبع میدانی کمیته‌های مردمی سوریه با بیان اینکه این کمیته‌ها از حیث تجهیزات و آموزش‌های نظامی در آمادگی کامل به سر می‌برند، تاکید کرد در صورت وقوع هرگونه تجاوز خارجی این کمیته‌ها در کنار ارتش سوریه از کشور دفاع خواهند کرد.

کمیته‌های مردمی در کنار ارتش سوریه از کشور دفاع خواهند کرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از دمشق، اگر طرح ریخته شده آمریکا برای حمله به سوریه هدف قرار دادن پایگاه‌های نظامی این کشور برای فراهم کردن زمینه ورود گروه‌های مسلح به دمشق، پایتخت سوریه است، بنابراین نیروهایی که به مقابله با این گروه‌ها خواهند پرداخت، تنها نیروها و یگان‌های ارتش سوریه نخواهد بود.

به نظر می‌رسد که کمیته‌های مردمی که از اواسط بحران سوریه شروع به شکل‌گیری کردند، هم اکنون در مناطق مختلف این کشور از جمله دمشق و اطراف آن مستقر و متمرکز شده‌ و وظیفه تامین امنیت کوی‌ها و محله‌های مختلف دمشق در قبال حملات گروه‌ها و عناصر مسلح به این مناطق را برعهده گرفته‌اند.

در این ارتباط یک منبع میدانی سوری فعال در کمیته‌های مردمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق تاکید کرد که این کمیته‌ها در نهایت آمادگی به سر می‌برند تا ماموریت‌های محول شده به هر یک از آنها در حمایت از مناطق و محورهای محل استقرارشان محافظت به عمل آورند.

این منبع در ادامه می‌افزاید: کمیته‌های مردمی امروز قدرتمندتر و نیرومندتر از هر زمان دیگری هستند و به غیر از ماموریت‌های محوله به آنها خود با ریختن برنامه‌ها و طرح‌های شخصی اقدام به حمایت و محافظت بیش از پیش از این مناطق و محورها کنند، اما با توجه به شرایط حاکم بر کشور این کمیته‌ها تحت آموزش‌های تخصصی‌تر قرار گرفته و به سلاح‌های سبک و نیمه سنگین مجهز شده‌اند.

وی ادامه داد: کمیته‌های مردمی سوریه که بخش اصلی پیکره آن را نیروهای دفاع ملی سوریه تشکیل می‌دهند، در انتظار فرمان و دستورات دستگاه نظامی سوریه هستند تا ماموریت‌های محوله را به انجام برسانند.

این منبع آگاه توضیح داد: کمیته‌های مردمی سوریه هم اکنون براساس شرایط و نیازها در کنار سیستم واحدهای مکانیزه و یگان‌های مجهز به سلاح‌های نیمه سنگین عمل می‌کنند.

منبع مذکور در ادامه می‌افزاید: احتمالات میدانی بسیاری وجود دارد که اظهار می‌کند، در صورت وقوع حمله آمریکا به سوریه گروه‌های مسلح در تلاش خواهند کرد تا به داخل دمشق نفوذ کنند، اما در عین حال خیال ما آسوده است که تمام یگان‌ها و نیروهای مربوطه در آمادگی کامل به سر می‌برند.

وی تاکید کرد که این بار روند امور جاری در سوریه بعد بسیار جدی‌تری خواهد گرفت و در اگر گروه‌های مسلح در اندیشه ورود و نفوذ به سوریه هستند، در محورهای حساس و استراتژیک هزاران نیرو از نیروهای کمیته‌های مردمی در کنار ارتش حضور دارند تا با هرگونه عملیات گروه‌های مسلح مقابله و حملات آنها را دفع کنند.

این منبع گفت: کمیته‌های مردمی آموزش‌های نظامی لازم را دیده‌اند و آماده هستند تا در هر محور ریف دمشق که نیاز باشد، به کمک نیروهای ارتش سوریه بشتابند.

این منبع آگاه در پایان هرگونه عقب نشینی کمیته‌های مردمی از ماموریت‌های نظامی در مقابله با گروه‌های مسلح را تکذیب و تاکید کرد که این کمیته‌ها همچنان به ماموریت‌های محوله ادامه می‌دهند و آماده هستند، در کنار نیروهای ارتش سوریه در برابر هرگونه حمله و تجاوز خارجی به دفاع از کشور و مردم سوریه بپردازند.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول