اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

لس‌آنجلس تایمز: هزینه‌های حمله محدود آمریکا بیش از منافع آن است

یک روزنامه آمریکایی با اشاره به اظهاراتی از مقامات این کشور که گفته‌اند اقدام نظامی در سوریه محدود خواهد بود، استدلال کرد چنین حملاتی بیش از آنکه منفعت داشته باشد، هزینه‌بر است.

لس‌آنجلس تایمز: هزینه‌های حمله محدود آمریکا بیش از منافع آن است

به گزارش خبرگزاری فارس، روزنامه آمریکایی لس‌آنجلس تایمز در گزارشی بحث حمله هوایی به سوریه را مورد بررسی قرار داد و نوشت حملات هوایی آمریکا معمولاً بیش از آنکه منفعت داشته باشند، مضر بوده‌اند.

«رابین رایت» خبرنگار لس‌آنجلس تایمز می‌نویسد حمله‌های فوری به ندرت به اهداف سیاسی بادوام منتج می‌شوند و اغلب بیش از آنکه منفعت داشته باشند هزینه‌ها یا نتایج پیش‌بینی‌نشده به بار می‌آورند.

رایت در توجیه این استدلال می‌نویسد: «من در پاییز سال 1983، زمانی که دولت ریگان دستور داد صلح‌بانان نیروی دریایی در بیروت به روی شبه‌نظامی‌های مسلمان آتش بگشایند. فرمانده این گروه به واشنگتن هشدار داد که چنین حمله‌ای تبعات ناخوشایندی برای سیاست‌ها و سربازان آمریکا خواهد داشت.»

در ادامه این گزارش به بی‌توجهی مقامات واشنگتن به این هشدارها و تبعات آن اشاره شده است: «34 روز بعد، در 23 اکتبر یک مرسدس زرد رنگ که 66 تن مواد منفجره را حمل می‌کرد به منزل این صلح‌بانان که خواب بودند حمله کرد. این حمله باعث کشته شدن بیشترین تعداد نیروهای نظامی آمریکا طی یک حمله شد.»

لس‌آنجلس‌تایمز می‌افزاید چهار ماه بعد به ارتش آمریکا دستور داده شد بدون اتمام مأموریتش خاک لبنان را ترک کنند.

در ادامه این گزارش آمده است: «این بار هم در سوریه آمریکا فکر می‌کند عملیاتش محدود و منحصر به برخی مواضع است اما سوریه و متحدانش، به ویژه حزب‌الله چنین تصوری ندارند. آنها می‌توانند به گونه‌های مختلفی پاسخ دهند.»

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول