اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر درمانگاه تخصصی دیابت پیام مازندران خبر داد

وجود 8 هزار بیمار دیابتی در مازندران / مسئولان در زمینه دیابت همکاری کنند

مدیر درمانگاه تخصصی دیابت پیام استان مازندران با اشاره به این‌که حدود 8 هزار بیمار دیابتی در مازندران وجود دارد، گفت: برای جلوگیری از بیماری دیابت و عوارض آن مسئولان مازندران همکاری لازم را داشته باشند.

وجود 8 هزار بیمار دیابتی در مازندران / مسئولان در زمینه دیابت همکاری کنند

پیام حسن‌پور در حاشیه برگزاری همایش آموزش بیماران دیابتی در هلال احمر شهرستان ساری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ساری هدف از برگزاری این همایش را بالابردن سطح آگاهی مردم از بیماری دیابت و چگونگی مقابله با این بیماری دانست.

وی افزود: در این همایش به شرکت‌کنندگان آموزش‌هایی مبنی بر چگونگی تغذیه بیماران دیابتی و عوارضی که به واسطه بیماری دیابت به بدن تحمیل می‌شود، آموزش داده شد.

مدیر درمانگاه تخصصی دیابت پیام استان مازندران تعداد شرکت‌کنندگان این همایش را 500 نفر اعلام کرد و اظهار داشت: با وجود این‌که در استان مازندران حدود هشت هزار بیمار دیابتی وجود داد، این همایش بتواند سطح آگاهی بیماران دیابتی و عموم مردم را از بیماری دیابت ارتقاع دهد.

وی درمانگاه تخصصی پیام را تنها درمانگاه تخصصی دیابتی استان مازندران اعلام کرد و گفت: مراکز دیابتی از سوی مسئولان استان مازندران حمایت نمی‌شوند و این مسئله توجه مسئولان استان مازندران را می‌طلبد تا در مراکز تخصصی دیابتی به مشکلات بیماران دیابتی بهتر رسیدگی شود.

مدیر درمانگاه تخصصی دیابت پیام استان مازندران با اشاره به این‌که مسئولان استان مازندران به هر نحوی می‌توانند با مراکز تخصصی دیابتی همکاری داشته باشند، عنوان کرد: برای برپایی این همایش از مسئولان استان مازندران درخواست کمک کردیم که فقط مسئول جمعیت هلال احمر شهرستان ساری درباره برگزاری این مراسم به یاری ما آمد.

حسن‌پور با انتقاد از مسئولان آموزش و پرورش، فرمانداری و استانداری مازندران گفت: از مسئولان استان مازندران درخواست همکاری در زمینه برگزاری همایش بیماران دیابتی کردیم که هیچ مسئولی آماده همکاری با بیماران دیابتی نشد.

وی با اشاره به این‌که به مسئولان آموزش و پرورش استان مازندران پیشنهاد دادیم تا در مدارس این استان به صورت رایگان به خانواده‌ها و دانش‌آموزان آموزش درمان و جلوگیری از بیماری دیابت را دهیم، گفت: آموزش و پروش استان مازندران استقبالی از این اقدام ما در مدارس به عمل نیاورد.

مدیر درمانگاه تخصصی دیابت پیام استان مازندران به فعالیت موسسه‌های خیریه دیابت اشاره کرد و اظهار داشت: بیماران دیابتی که قادر به پرداخت هزینه دیابت نیستند می‌توانند با مراجعه به موسسه‌های خیریه به درمان بیماری خود بپردازند.

حسن‌پور به ایستگاه‌های آزمایش دیابت رایگان که در سطح شهرستان ساری وجود دارد، اشاره کرد و گفت: شهروندان باید این آزمایش را انجام دهند تا از بیماری دیابت خود در اطلاع باشند و از عوارض آن در آینده جلوگیری کنند که به طور مثال در فروشگاه رفاه مرکز استان مازندران ایستگاه فشار خون و غربالگری قند خون به صورت رایگان در حال فعالیت است.

وی با اشاره به اهداف هدفمند وزارت بهداشت و علوم پزشکی استان مازندران مبنی بر اجرای طرح غربالگری خون عنوان کرد: با غربالگری خون که در درمانگاه تخصصی پیام استان مازندران صورت گرفت تعدادی از بیماران دیابتی در استان مازندران را شناسایی و تحت درمان قرار دادیم.

انتهای پیام/86004/م30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول