اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در استان فارس صورت گرفت

افتتاح کلینیک دیابت اطفال در شهرستان مرودشت

کلینیک دیابت اطفال در مرکز آموزشی درمانی شهید مطهری شهرستان مرودشت به عنوان نخستین شهرستان دارنده این کلینیک در استان فارس آغاز به کار کرد.

افتتاح کلینیک دیابت اطفال در شهرستان مرودشت

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی این شهر، سرپرست مرکز آموزشی درمانی شهید مطهری مرودشت با اشاره به شایع بودن دیابت در سراسر دنیا اظهار کرد: سیستم‌های بهداشتی درمانی با ورود به این موضوعات باید برای کاهش عوارض دیابت در طول زندگی افراد مبتلا قدم‌های مثبتی بردارند.

حسین حسین‌زاده با اشاره به پیشرفت علم و تکنولوژی پزشکی در دنیا افزود: برخلاف درمان‌های جدید مانند پیوند پانکراس، استفاده از سلول‌های بنیادی و مانند این‌ها برای درمان دیابت، هم‌چنان کنترل دقیق قند خون بهترین راه درمان بوده و درمان‌های جدید جایگزین نشده است.

مدیر مرکز آموزشی درمانی شهید مطهری شهرستان مرودشت نیز در ادامه با اشاره به لزوم بازبینی سیستم‌های بهداشتی گفت: اگر برای تمام افرادی که در جامعه زندگی می‌کنند برنامه‌ریزی پایه‌ای انجام گیرد و مراقبت‌های بهداشتی بیشتر شود شیوع این بیماری و عوارض آن در جامعه کمتر خواهد شد.

حسین زارعی با اشاره به عوارض شایع این بیماری افزود: در صورت بستری شدن بیماران دیابتی در بیمارستان و پس از ترخیص باید مراکزی از این قبیل وجود داشته باشد تا بیمار به صورت خودمحور بتواند مراقبت‌ها را ادامه دهد و سیر درمان کامل شود و نیاز به بستری مجدد وجود نداشته باشد.  

یک متخصص اطفال که از پایه‌گذاران اصلی این کلینیک است نیز با بیان وسعت فضای فیزیکی بخش اطفال مرکز آموزشی درمانی شهید مطهری شهرستان مرودشت اظهار کرد: بخش اطفال این بیمارستان دومین بخش بزرگ اطفال در استان فارس است و اگر فوریت‌های اطفال نیز راه‌اندازی شود این بخش نخستین مرکز تخصصی در شهرستان‌های این استان می‌شود و برای چنین مرکز بزرگی وجود این کلینیک ضروری بود.

محمد محمدی با اشاره به همکاری خوب دست‌اندرکاران راه‌اندازی این کلینیک و انجام امور محوله در خارج از ساعت اداری و بیش از میزان انتظار، تصریح کرد: تنها شهری که در آن کلینیک دیابت اطفال وجود دارد، شیراز است.

وی با بیان اهداف راه‌اندازی این کلینیک خاطرنشان کرد: می‌توان با برنامه‌ریزی، آموزش و پیگیری‌های مداوم توسط پرسنل و بیماران با انجام پیشگیری‌های لازم هزینه‌های درمانی آنان را کاهش داد تا دیگر الزامی برای مراجعه به مرکز این استان وجود نداشته باشد.

این کلینیک در درمانگاه تخصصی و فوق‌تخصصی خاتم‌الانبیا (ص) افتتاح شد و از این به بعد بیماران می‌توانند از خدمات آن بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/2448/ز/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول