اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بهزیستی بابل خبر داد

فعالیت 7 مرکز مشاوره روانشناختی و سلامت روان در بابل

رئیس بهزیستی بابل گفت: پنج مرکز مشاوره روان‌شناختی، دو مرکز سلامت روان محلی با اخذ مجوز از بهزیستی در بابل در حال فعالیت است.

فعالیت 7 مرکز مشاوره روانشناختی و سلامت روان در بابل

به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، محمد عموزاده بعدازظهر امروز در نخستین همایش تحکیم خانواده و کاهش طلاق در سالن همایش مرکز معلولان نوشیروانی بابل ضمن گرامیداشت هفته دولت، یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار داشت: کانون خانواده یکی از منظم‌ترین و اجتماعی‌ترین نهاد و کانون در دنیا و به ویژه در دین اسلام و در کشور است.

رئیس بهزیستی بابل افزود: کانون خانواده نهاد اجتماعی است که ارتقا بشریت را به دنبال داشته و عامل موثر برای پیشرفت و رسیدن به حد کمال بوده و قوانین خاص یک جامعه در نهاد کوچک خانواده اجرایی می‌شود.

عموزاده بیان داشت: بسیاری از قوانین و آداب زندگی و احکام ثانویه از سوی آموزه‌های دینی به ما منتقل می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: کانون خانواده کانونی است که عوامل موثر و غیرموثر زیادی بر آن تاثیرگذار بوده و سبب تحکیم و یا فروپاشی خانواده می‌شود.

وی بیان داشت: کشور ما یکی از کشورهای پرقدرت دنیا است که در زمینه خانواده بسیار کوشا بوده و اهمیت ویژه‌ای به ویژه در بخش تحکیم و ثبات خانواده قائل است.

عموزاده خاطرنشان کرد: توجه به امور خانواده از سوی اخبار و رسانه، ائمه جمعه، مراجع تقلید، محققان و نویسندگان دلالت بر اهمیت خانواده در ایران دارد.

این مسئول افزود: این همایش برای نخستین بار در سطح استان برای بررسی راهکارهای مناسب برای کاهش آسیب‌های خانوادگی برگزار شد.

رئیس بهزیستی بابل با اشاره به عوامل مهم فروپاشی خانواده اذعان داشت: نخستین عامل تحکیم خانواده کاهش طلاق است، امروزه هیچ خانواده‌ای نمی‌تواند بگوید که در مورد طلاق نشنیده و یا درگیر آن نیست.

عموزاده بیان داشت: خداوند منفورترین امر را بحث طلاق دانسته اما در جوامع بشری به ویژه در ایران روبه افزایش است، باید عواملی مهم و موثر در طلاق شناسایی، بررسی و راهکار مناسب ارائه شود.

این مسئول گفت: هدف از تشکیل این همایش تصویب و ارائه یک طرح مناسب برای تحکیم خانواده و بررسی عوامل آن، بررسی عوامل فروپاشی خانواده‌ها و علت افزایش طلاق در دهه اخیر و ارائه آن به دبیرخانه همایش واقع در اداره بهزیستی بابل توسط اعضای کارگروه تا پایان شهریور است.

 عموزاده با اشاره به عوامل موثر بر طلاق اظهار داشت: عدم آموزش مهارت زندگی، عدم رعایت احترام متقابل، معضل اعتیاد، وجود ماهواره، موبایل و فیس بوک، فاصله ارتباط چهره به چهره بین خانواده‌ها ،کاهش صله‌رحم و مهمانی خانوادگی، عدم به کارگیری زبان، هوش و خلاقیت، عدم رعایت انضباط فردی و اجتماعی در خانواده، خشونت، عدم کنترل احساسات، بدی وضعیت اقتصادی، عدم اشتغال، جایگزین شدن روابط به جای ضوابط در جامعه و مهم‌تر از آن عدم آموزش و مشاوره کافی پیش از ازدواج است.

عموزاده گفت: ماهواره،موبایل و فیس بوک عوامل مهم در فروپاشی خانواده‌ها شده است،امروزه تنها صدایی که در خانواده شنیده می‌شود صدای تلویزیون و ماهواره است که جای صحبت کردن در خانواده‌ها را پرکرده است.

این مسئول با اشاره به اینکه  فاصله خانواده‌ها با پیشرفت تکنولوژی بیشتر شده است، تصریح کرد: هنوز مراجعه به مشاوره ژنتیک در جامعه نهادینه نشده، به تغذیه، بهداشت روح و روان اهمیت داده نمی‌شود.

رئیس بهزیستی بابل عنوان کرد: اگر اقدامات اساسی در جامعه انجام نشود شاهد چالش‌های زیادی در کانون خانواده‌ها در آینده نزدیک خواهیم بود.

عموزاده با اشاره به اینکه این شهرستان دارای پنج مرکز مشاوره روان‌شناختی، دو مرکز سلامت روان محلی با اخذ مجوز از بهزیستی در حال فعالیت است، گفت: به طور میانگین بیش از 200 نفر از خدمات مشاوره روان شناختی در زمینه‌های مختلف استفاده می‌کنند که در این رابطه به بعضی از افراد که از نظر مالی مشکل داشته باشند کمک مالی در قالب یاری برگ پرداخت می‌شود.

وی بیان داشت: همچنین چهار مرکز مشاوره روان‌شناختی با اخذ موافقت اصولی در حال تاسیس است که یک مرکز مشاوره ژنتیک رایگان در محل اداره بهزیستی زیر نظر پزشک ژنتیک در حال فعالیت بوده  و سه موسس مشاوره ژنتیک برای تاسیس مرکز مشاوره ژنتیک در این شهرستان تشکیل پرونده داده‌اند.

انتهای پیام/86009/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول