اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دیدار جمعی از مدیران خبرگزاری فا‌رس مطرح شد‌

تمجید آیت‌الله العظمی علوی‌گرگانی از عملکرد خبرگزاری فارس‌‌

یکی از مراجع عظام تقلید با تمجید از عملکرد خبرگزاری فارس گفت: رعایت صداقت و حفظ امانت از جمله نکاتی است که رسانه‌ها باید در انتشار اخبار به آن بیش از پیش توجه کنند.

تمجید آیت‌الله العظمی علوی‌گرگانی از عملکرد خبرگزاری فارس‌‌

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله العظمی سیدمحمدعلی علوی گرگانی امروز در دیدار مدیرکل استان‌های خبرگزاری فارس و خبرنگاران دفتر خبرگزاری فارس در قم اظهار داشت:‌ هر گروه و هر دسته‌ای در هر شغلی رسالتی دارند که دیگران چنین رسالتی را ندارند.

وی با اشاره به شاخص‌های هر شغل بیان داشت: در هر گروه شغلی کانال‌هایی به وجود می‌آید که هر کدام خصوصیات خاصی دارند و این ویژگی مخصوص خودشان است و نسبت به گروه دیگر صدق نمی‌کند.

این مرجع تقلید به تبیین وظایف اصلی رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها اشاره کرد و ابراز داشت: خبرگزاری‌ها باید به دو نکته اصلی که رعایت صداقت و امانت است، پایبند باشند.

آیت‌الله علوی گرگانی با بیان حدیثی از حضرت علی (ع) در ارتباط با نشانه‌های شخص پرهیزگار و اهل تقوا تصریح کرد: امام نخست شیعیان راستگویی و حفظ امانت را نشانه پرهیزگاران ذکر می‌کند و این مسئله باید در کار خبرنگاران و رسانه‌ها نیز رعایت شود.

وی با بیان اینکه نباید خبرگزاری‌ها و سایر رسانه‌ها در انتشار اخبار نکاتی را کم و یا اضافه کنند ابراز داشت: نباید هنگام انتشار اخبار خلاف آنچه هست گفته شود و این از جمله نکاتی است که همه رسانه‌ها باید به آن پایبند باشند.

استاد حوزه علمیه قم بر ضرورت انتشار واقعیت‌ها توسط رسانه‌ها تاکید کرد و گفت: نقد کردن کلام دیگران بسیار مشکل است زیرا ممکن است از سخنی برداشتی نادرست صورت گیرد و این مسئله به رعایت صدق و امانتداری ضربه می‌زند.

آیت‌الله علوی‌گرگانی رعایت صداقت در نقل قول‌ها را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: این مسئله بسیار موضوعیت دارد زیرا بیان نقل قول‌هایی که صادقانه است جامعه را از نفاق خارج می‌کند.

وی نقل قول صحیح را یک امانت ذکر و بیان داشت: نقل قول صحیح امانتی است که باید به دست صاحبانش برسد و همواره باید به این نکته توجه کنیم  که بهترین خبرگزاری‌ها، خبرگزاری است که واقعیت را نقل کند.

استاد حوزه‌ علمیه قم بیان کرد: در مقایسه عملکردی بین خبرگزاری‌ها باید دید کدام رسانه در بیان واقعیت‌ها بهتر عمل می‌کند و نمره مناسب را به خبرگزاری و رسانه‌ای داد که واقعیت‌ها را منتشر می‌کند.

آیت‌الله علوی‌گرگانی با اشاره به کلام نورانی خداوند در قرآن مجید تصریح کرد:‌ خدا در آیه‌های قرآن می‌فرماید تلاش کنید در کار خود احسن باشید و این مسئله به این معنی است که در خبرگزاری‌ها احسن را پیدا کنیم.

وی به عملکرد 10 ساله خبرگزاری فارس اشاره و ابراز امیدواری کرد:‌ این خبرگزاری در مسیری که پیش‌رو دارد ضمن حفظ امتیازات کنونی بتواند به کار خود ادامه دهد و در آینده با درخشش بیشتری از انتشار واقعیات توسط خبرگزاری فارس روبه‌رو باشیم.

انتهای پیام/78005/ح40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول