اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی

دستگاه TBM حفاری مترو قم آغاز به کار کرد

مراسم آغاز به کار دستگاه عظیم حفاری مترو قم (TBM) با حضور رئیس مجلس در قم آغاز به کار کرد.

دستگاه TBM حفاری مترو قم آغاز به کار کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، در این مراسم علاوه بر علی لاریجانی، کرم رضا پیریایی و محمد دلبری استاندار و شهردار قم، احمد امیرآبادی نماینده قم در مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای سوم و منتخبان شورای چهارم قم و جمعی از مدیران و مسئولان شهر و استان قم حضور داشتند.

در ابتدای مراسم سردار جوانبخت، فرمانده قرارگاه نوح طی سخنانی با بیان اینکه شرایط تحریم سبب شده است فشارهایی برای ورود دستگاه‌های پیشرفته به داخل کشور وجود داشته باشد خاطرنشان کرد: با این حال تجارب و آشنایی مدیران قرارگاه خاتم سبب شد که دستگاه TBM را با روش‌هایی از یکی از بهترین سازندگان دستگاه‌های حفاری یعنی آلمان خریداری کنیم.

وی ادامه داد: حمل و نقل و مونتاژ این دستگاه پیشرفته، کاری بسیار بزرگ بود که توسط متخصصان داخلی صورت گرفت.

در ادامه محمد دلبری شهردار قم سخنرانی کرد و با بیان اینکه دستگاه عظیم حفاری مترو به دست مهندسان و کارشناسان ایرانی در قم مونتاژ شده است گفت: از دیگر دستاوردهای مهم مجموعه مدیریت شهری در قم می‌توان به ساخت کارخانه پیشرفته تولید آسفالت و ورمی کمپوست اشاره کرد.

وی ادامه داد: شهرداری قم در راستای عمل به فرامین رهبری مبنی بر تحقق حماسه اقتصادی گام‌های بزرگی برداشته است.

دلبری با بیان اینکه مترو قم با وجود همه مشکلات موجود بدون وقفه و به صورت شبانه‌روزی به کار خود ادامه داده است عنوان داشت: زمانی که مسئولیت شهرداری را قبول کردم تونل مترو 57 متر پیشرفت داشت و امروز طول حفاری به 1020 متر رسیده است؛ تملک 40 هزار متر برای ایستگاه نخست و نیز فعالیت در پنج ایستگاه دیگر هم جزء فعالیت‌های مجموعه مدیریت شهری است.

در ادامه علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی طی سخنانی گفت: قرارگاه سازندگی خاتم رویکرد خود را در بحث متروی قم بر سازندگی شهر کریمه اهل بیت(ع) قرار داده و اگر این روحیه جهادی که رهبر معظم انقلاب هم بر روی آن تاکید دارند ادامه یابد به سرانجام خوبی خواهیم رسید.

لاریجانی با تاکید بر ضروری بودن مترو برای آینده قم و توسعه این شهر بیان داشت: کار این طرح باید با جدیت ادامه یابد.

وی با بیان اینکه قم شهری بین‌المللی و مرکز تفکر شیعی است تصریح کرد: این مرکزیت باید از نظر آبادانی هم مورد توجه قرار گیرد؛ شهرک‌هایی که در اطراف قم ساخته شده از نظر امکانات ناتوان هستند و باید علاوه بر حل مشکل حمل و نقل آنها به دیگر مسائل هم توجه شود.

در ادامه کلید شروع به کار دستگاه TBM توسط لاریجانی زده شد و این دستگاه عظیم حفاری کار خود را برای احداث مترو قم آغاز کرد.

انتهای پیام/78004/ی30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول