اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه ناحیه ساری:

اجرای طرح ساحل سالم در دریای ساری/ غرقی در سواحل فرح آباد نداشتیم

فرمانده سپاه ناحیه ساری از اجرای طرح ساحل سالم در دریای ساری خبرداد و گفت: تاکنون هیچ غرقی در سواحل فرح‌آباد نداشتیم.

اجرای طرح ساحل سالم در دریای ساری/ غرقی در سواحل فرح آباد نداشتیم

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، غلامرضا شریعتی صبح امروز در جمع خبرنگاران، به ماموریت‌های سپاه پاسداران و بسیج مستضعفان پرداخت.

وی افزود: سپاه پاسداران و بسیج مستضعفان در کار کردهای امنیتی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اعتقادی فعالیت‌های متنوع و گسترده‌ای دارند.

شریعتی اولویت اصلی فعالیت‌های بسیج در کشور را مقابله با جنگ نرم دانست و ادامه داد: هدف دشمن با طراحی جنگ نرم ایجاد فاصله بین جامعه و ارزش‌های انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه در سال حماسه سیاسی و اقتصادی پروژه دشمن خالی کردن مردم از صحنه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی است، تصریح کرد: حضور مردم در انتخابات پاسخ کوبنده‌ای به دشمنان بود.

این مسئول یادآور شد: دشمن در بحث اقتصادی تلاش کرد تا با فشار بر ابعاد معیشتی مردم بهره‌برداری موذیانه‌ای به نفع خود داشته باشد.

فرمانده سپاه ناحیه ساری با اشاره به اینکه بسیج مستضعفان در بعد حماسه اقتصادی برنامه‌های ویژه‌ای دارد، بیان داشت: بسیج با مردمی کردن اقتصاد مقاومتی در حوزه اشتغال‌زایی،کارآفرینی، پرداخت وام کم‌بهره به منظور توسعه اشتغال خانگی، پرورش ماهیان سردآبی و گرمابی و سایر حرف که در اقتصاد خانوار تاثیرگذار است، برنامه دارد.

وی به وجود مواهب طبیعی خدادادی در مازندران اشاره کرد و گفت: برای استفاده بهینه از طبیعت مازندران نباید خلائی ایجاد شود تا دشمن برای دستیابی به اهداف خود از آن بهره‌برداری کند.

شریعتی با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر بسیج برای ساحل مازندران برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی مدونی را طراحی کرده است، افزود: پروژه « ساحل سالم و پارک سالم» از برنامه‌های بسیج است که پارسال و امسال به صورت پایلوت در ساحل فرح‌آباد به اجرا درآورد.

وی فعالیت‌های بسیج در سالم‌سازی سواحل را در پنج سرفصل اشاره کرد و گفت: فضاسازی محیطی، اجرای فعالیت‌های فرهنگی و جنگ‌های شادی، ایجاد مهدهای ساحلی ویژه کودکان و فعالیت‌های ویژه برای سنین مختلف، فعالیت‌های مربوط به بحث عفاف و حجاب، اجرای مسابقات مختلف ورزشی با رویکرد بومی و محلی، برپایی مراسم‌های مذهبی و اقامه نماز جماعت، اجرای زنده رادیو ساحل، ترویج فرهنگ کتابخوانی، حضور روحانی برای پاسخگویی به شبهات دینی و ایجاد فضای رفاهی و بهداشتی برای مسافران از سری فعالیت‌های بسیج در اجرای طرح سالم‌سازی دریای شهرستان ساری است.

شریعتی خاطرنشان کرد: تاکنون 50 هزار نفر از برنامه‌های جنگ شادی استفاده کردند.

فرمانده سپاه ناحیه ساری با بیان اینکه برای نجات جان مسافرانی که از دریا برای شنا استفاده می‌کنند 20 غریق نجات در نظر گرفته‌ایم، گفت: از ابتدای تیر تاکنون که ساحل فرح‌آباد به بسیج سپرده شد یک حادثه غرقی و جرحی نداشتیم.

وی از اجرای طرحی مدون از سوی سپاه کربلای مازندران به منظور سالم‌سازی سواحل در دریای ساری خبر داد و افزود: بعد از تعطیلی طرح دریای در سال‌جاری سپاه کربلای استان به صورت پایلوت طرحی را در ساحل فرح‌آباد اجرا و بعد از آن در کل استان تسری می‌یابد.

شریعتی ادامه داد: مدت اجرای طرح سالم‌سازی ساحل فرح آباد دو سال است که بیش از دو میلیارد تومان هزینه در بردارد.

فرمانده سپاه ناحیه ساری پیمانکار طرح پروژه سالم‌سازی دریای فرح آباد را بسیج سازندگی و سپاه کربلا دانست و یادآور شد: فرایند اداری کار برای اجرای طرح در پنج هکتار ساحل به تصویب رسید.

وی با اعلام اینکه تمامی حقوق ناجیان غریق به روز است، گفت: ناجیانی که با ما قرارداد دارند حقوق ماهیانه دریافت می‌کنند.

شریعتی ایجاد امنیت اخلاقی در ساحل ساری را یکی از مهم‌ترین اولویت‌های بسیج دانست و ادامه داد: بسیج یک دستگاه جت اسکی در اختیار دارد که ویژه ناجیان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون فضای ساحلی که در اختیار ما قرار دارد کم است و نمی‌توان از ساحل به طور مناسب استفاده کرد، خاطر نشان کرد: ورزش‌های ساحلی از خواسته‌های مردم است اما به دلیل محدودیت امکان گستره این فعالیت‌های ورزشی را نداریم.

شریعتی با ابراز خرسندی از اینکه در سال‌های آینده می‌توان در تمام فصول سال از دریا بهره کافی را برد، گفت: به دلیل عدم آگاهی مسافران برای شنا در دریای مازندران از ابتدا با بروشور و تبلیغات محیطی اطلاع‌رسانی کامل انجام می‌شود.

وی در سخنانش با اعلام اینکه طرحی که از سوی سپاه انجام می‌شود با نیت درآمدزایی از دریا نیست، افزود: سپاه کربلا قصد دارد با ایجاد فضای شاد و پرنشاط به دور از هرگونه ناهنجاری‌های فرهنگی برای جمعیت بومی و مسافران سواحل خدمات مطلوبی ارائه دهد.

فرمانده سپاه ناحیه ساری در جمع خبرنگاران مرکز مازندران از اجرای رزمایش «امداد و نجات و مردم یاری» برای گردان‌های بیت‌المقدس و کوثر خبر داد و اظهار داشت: این رزمایش در روزهای 21 و 22 شهریور در پادگان مرمت ساری برگزار می‌شود.

انتهای پیام/86006/ب40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول