اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل جمعیت فوریت‌های امداد و خدمات گیلان:

سالم‌سازی سواحل خزر 10 میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد

مدیرعامل جمعیت فوریت‌های امداد و خدمات گیلان با بیان اینکه نجات غریق در سواحل کشور پاسخگوی مشخصی ندارد، گفت: سالم‌سازی سواحل خزر نیازمند گروه‌های امداد و نجات دریا و ناجی غریق با 10 میلیارد تومان اعتبار است.

سالم‌سازی سواحل خزر 10 میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد

حسین قاسم‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با بیان اینکه سواحل نجات غریق متولی پاسخگو ندارد، اظهار کرد: با وجود ایجاد نهادهای امداد رسان مردمی که توسط استانداری‌های کشور در حوزه امداد و خدمات تاسیس شده است، هنوز موضوع نجات غریق در سواحل کشور عملاً متولی و پاسخگوی جدی ندارد و هر سازمانی در مدت کوتاه به صورت سنتی خود را ناظر بر این مقوله می‌داند.

وی ادامه داد: اکنون جمعیت فوریت‌های امداد و خدمات گیلان که زیر نظر و با مجوز استانداری گیلان بوده که ماموریت آن ارائه خدمات امدادی و خدماتی است.

*مدیریت سواحل گیلان به جمعیت فوریت‌های امداد و خدمات واگذار نشده است

این مسئول با اشاره به اینکه جمعیت مذکور هنوز موفق به نظارت و مدیریت غیر دولتی در سواحل استان نشده است، افزود: تاکنون هیچ پیشنهادی درباره این موضوع از طرف استانداری گیلان به ما ابلاغ نشده و تا وقتی که مسئولیت چنین امور امدادی را به سازمان‌های غیردولتی امدادرسان با بودجه و دستورات مشخص واگذار نشود تا مدت‌های طولانی شاهد بی‌برنامگی موضوع امداد ساحلی و نجات غریق خواهیم بود.

وی، مرز فاصله بین مرگ و زندگی انسان‌ها در دنیا را تنها سه دقیقه عنوان کرد و افزود: با توجه به حساسیت این مسئله، مسئولان مربوطه و استانداری‌ها لازم است تدابیر لازم را در اجرای بهتر طرح سالم‌سازی دریا اتخاذ کنند.

قاسم‌پور، توجه ویژه به سازمان‌های مردم‌نهاد امدادی که دارای مجوز قانونی از وزارت کشور و استانداری‌ها هستند و نیز ناجیان غریق را مهم دانست.

*ساماندهی سواحل خزر نیازمند گروه‌های امداد و نجات دریا و 10 میلیارد تومان اعتبار است/وجود صخره در بستر سواحل خزر

وی اذعان کرد: برای سالم‌سازی سواحل نیازمند گروه‌های امداد و نجات دریا، ناجی، غریق و ... هستیم که برای این امر حدود 10 میلیارد تومان اعتبار نیاز است اما فردی مسئولیت این مسئله را برعهده نمی‌گیرد و این هزینه را به سازمان‌های غیر دولتی در حوزه امداد و خدمات پرداخت نمی‌کند.

مدیرعامل جمعیت فوریت‌های امداد و خدمات گیلان، بستر و سواحل خزر را دارای صخره‌هایی دانست و گفت: حتی در نقاطی که طرح سالم‌سازی در آنها اجرا شده است هنگامی که آب عقب‌نشینی کند شناگران با چنین صخره‌هایی که اغلب بتنی است برخورد می‌کنند و چنین صخره‌هایی هنگام شنا قابل مشاهده نیست.

*کمبود نیروی مهار و ناجیان غریق در طرح‌های سالم‌سازی دریا

وی، مطلوب نبودن طرح‌های سالم‌سازی دریا با توجه به گستردگی سواحل شمالی خزر و کمبود نیروی مهار در امدادگران و ناجیان غریق و نبود حضور قانونی سازمان‌های امدادرسان مردمی را از مهم‌ترین مشکلات طرح سالم‌سازی دریا برشمرد.

قاسم‌پور، با تصریح بر اینکه هر ساله تعدادی از هموطنان ما در دریا به دلایل مختلف غرق می‌شوند، افزود: کسی در این زمینه به عنوان متولی قدرتمند پاسخگو نیست.

وی ادامه داد: در داخل محدوده طرح دریا نیز موفق عمل نکرده‌ایم زیرا هیچ حضور و نشانه‌ای از نهادهای امدادرسان مردمی در آن مشاهده نمی‌شود.

این مسئول، اضافه کرد: پس از صدور مجوز تاسیس جمعیت فوریت‌های امداد و خدمات از ناحیه استانداری گیلان تاکنون هیچ موردی در راستای واگذاری بخشی از فعالیت‌های قابل واگذاری دستگاه‌های اجرایی به این نهاد که مربوط به موضوع اهداف امدادی این جمعیت باشد طبق ماده 14و 15 آیین‌نامه اجرایی تاسیس و فعالیت سازمان‌های مردم‌نهاد مصوب هیئت دولت به شماره 27862/ت31281ه مورخ 8 مرداد سال 84 انجام نشده است.

وی یادآور شد: در روزهای گذشته جمعیت فوریت‌های امداد و خدمات استان با استناد به قوانین موجود مراتب را کتباً به استاندار و معاون سیاسی وی اعلام کرده است.

*تمهیدات دولت برای حفظ جان شناگران مسافر پاسخگو نیست

قاسم‌پور، شنا کردن در آب‌های خزر برای بسیاری از مسافران و گردشگرانی که به گیلان می‌روند را لذت‌بخش خواند و خاطرنشان کرد: مسافران ترجیح می‌دهند در مدت حضورشان در سواحل خزر به کرات در این دریای مواج شنا کنند.

وی متذکر شد: دولت تمهیداتی را برای حفظ جان شناگران لحاظ کرده است، اما این تمهیدات پاسخگوی نیاز مسافران نیست و باید به این امر واقف باشند که از سواحل شمال استفاده ملی می‌شود بنابراین نباید اعتبار استانی برای این امر تخصیص داده شود و کمبود بودجه هر سال عامل جان باختن تعدادی از هموطنان شود.

انتهای پیام/2300/ی40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول