اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

چهارشنبه‌شب صورت گرفت

بهره‌برداری از سالن ورزشی سرپوشیده دوومیدانی تبریز پس از 16 سال

بزرگ‌ترین سالن ورزشی سرپوشیده دوومیدانی استان آذربایجان‌شرقی سالن شهید خسرو علی‌آبادی پس از 16 سال در تبریز به بهره‌برداری رسید.

بهره‌برداری از سالن ورزشی سرپوشیده دوومیدانی تبریز پس از 16 سال

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، چهارشنبه‌شب بزرگ‌ترین سالن ورزشی سرپوشیده دوومیدانی استان سالن شهید خسرو علی‌آبادی پس از 16 سال به مناسبت هفته دولت و با حضور استاندار آذربایجان‌شرقی و محمدصادق اکبری، معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان کشور و نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی و جامعه ورزشی خصوصاً دوومیدانی و رؤسای هیئت‌های ورزشی به بهره‌برداری رسید.

در این مراسم بزرگ‌ترین سالن ورزشی سرپوشیده دوومیدانی استان سالن شهید خسرو علی‌آبادی در 6 هزار متر مربع فضای ورزشی با اعتبار 27 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی پس از 15 سال به بهره‌برداری رسید.

تبریز محل کشف و شکوفایی استعدادهای دوومیدانی شمال‌غرب

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی در این مراسم گفت: ساخت سالن سرپوشیده دو و میدانی، نیاز ضروری ورزش استان بود.

سیدمحمد شروین اسبقیان در آیین افتتاح سالن سرپوشیده دوومیدانی شهید خسرو علی‌آبادی تبریز اظهار کرد: با توجه به شرایط جوی استان و سردسیر بودن آن، ساخت این سالن برای دو و میدانی‌کاران بسیار ضروری بود و امروز با تلاش دفتر فنی و مهندسی اداره کل بالاخص شرکت توسعه اماکن ورزشی کشور و شخص مهندس ترکاشوند و حمایت‌های استاندار آذربایجان‌شرقی شاهد افتتاح آن هستیم.

وی اضافه کرد: آذربایجان‌شرقی که همواره وزنه سنگینی در ورزش کشور به شمار می‌رود، در رشته دوومیدانی نیز ورزشکاران نامداری را در عرصه ملی و بین‌المللی در دهه‌های 30 و 40 به کشور معرفی کرده و امروز نیز شاهد حضور دوندگان مستعدی از این استان در عرصه‌های ملی و بین‌المللی هستیم.

اسبقیان متذکر شد: این سالن سرپوشیده می‌تواند به محلی برای پرورش، کشف و شکوفایی استعدادهای دوومیدانی منطقه شمال‌غرب کشور تبدیل شود و با تزریق اعتبار 10 میلیاردی در سال 90 موجب تسریع در پیشرفت این پروژه ملی مهم برای استان بود.

وی خاطرنشان کرد: امروز به طور یقین دوومیدانی‌کاران استان و استان‌های همجوار از افتتاح چنین سالنی خشنود هستند چرا که افتتاح این سالن، محدودیت‌های ورزشکاران برای تمرین در فصل سرما را برداشته و راه برای رشد دونده‌ها بازتر شده است.

اسبقیان تأکید کرد: قبل از انقلاب شکوهمند اسلامی سرانه فضای ورزشی استان 11 صدم متر مربع بود، اما به برکت انقلاب اسلامی تا سال 84 سرانه به سه دهم درصد افزایش یافت و در طول هشت سال گذشته و با تلاش بی‌وقفه خدمتگزاران دولت و استاندار و همکاران به 61 صدم درصد رسید؛ یعنی در مدت 28 سال 19 صدم درصد و در مدت هشت سال 31 صدم درصد افزایش یافته است و حاصل این شکوفایی سفرهای استانی پربار و پربرکت بود.

براساس این گزارش، در این مراسم استاندار آذربایجان‌شرقی از قهرمانان رسول دریانی قهرمان کشتی آزاد المپیک ناشنوایان، مهدی بخشی دارنده مدال برنز المپیک ناشنوایان، حسین رضایی مدال طلای رقابت‌های بدمینتون پیوند اعضا، سجاد آیقرچمن مدال نقره المپیک ناشنوایان، محمد اصلی دروازه‌بان تیم فوتبال المپیک ناشنوایان، یونس سرمستی مدال طلای کشتی آزاد جوانان جهان، مصطفی غیاثی مدال برنز کشتی آزاد جوانان جهان، عطا اسدی مدال نقره و برنز المپیک نوجوانان و ایوب دادروان مربی وی تجلیل و سکه بهار آزادی به آنان اهدا کرد.

سالن سرپوشیده دوومیدانی شهید ˈخسرو علی‌آبادیˈ قهرمان دو 100 متر کشور در زمینی به مساحت 6 هزار متر مربع و با 27 میلیارد ریال ساخته شده است.

کار ساخت این سالن ورزشی از سال 76 آغاز شده بود و با اختصاص 10 میلیارد ریال اعتبار از سوی دولت در سال 91، امروز به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/60001/ذ40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول