اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل ارشاد کرمان:

دشمن به دنبال انهدام جایگاه خانواده است

مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: خانواده مهم‌ترین جایگاهی است که دشمن به دنبال انهدام ‌آن است.

دشمن به دنبال انهدام جایگاه خانواده است

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، احمد سعیدی امشب در آیین اختتامیه جشنواره شعر رضوی در شهر مس سرچشمه با تبریک هفته دولت، اظهار داشت: چهارمین جشنواره شعر رضوی مهم‌ترین رویداد فرهنگی و هنری در حوزه شعر ولایی محسوب می‌شود و استقبال از این جشنواره در استان کرمان برابر با کل کشور بوده و این مایه افتخار است که شاعران با گام نهادن در مسیر بالندگی بستر ارزشمند این رویداد را با قلم خود رقم زدند.

وی افزود: جامعه شعر آیینی استان کرمان در حوزه تولید آثار آیینی به ویژه در مورد امام رضا (ع) یک کفه ترازو بودند و مابقی کشور در کفه دیگر ترازو و بیش از یک هزار اثر ارزشمند کار هنرمندان کرمانی در این حوزه بوده است.

سعیدی، توانایی که خداوند به شاعران در این زمینه داده را موهبتی برای آنان دانست و بیان کرد: این قشر بدانند باید آنچه که خداوند عطا کرده تا در مسیر معرفت جامعه گام بردارند را به نحو احسن‌ استفاده کنند.

وی با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم (ص) تصریح کرد: مؤمن با شمشیر زبان خود جهاد می‌کند و نقشی که زبان و قلم ایفا می‌کند از هر شمشیری برنده‌تر است.

سعیدی عنوان کرد: امروز شاعران میدان‌دار جبهه جنگ نرم هستند؛ دشمنان امروز با اهداف شیطانی تلاش دارند بشریت را از مسیر اعتلای خود دور سازند، بنابراین شعر تأثیر‌گذار در زمینه تحکیم باور‌ها ارزشمند است‌ و موجب معرفت‌افزایی انسان می‌شود.

وی ابراز داشت: مهم‌ترین جایگاهی که دشمن دنبال انهدام آن است خانواده است و هنر ارزشی می‌تواند مسیر حرکت بشریت را مسیری الهی کند.

سعیدی خاطر ‌نشان کرد: برگزاری جشنواره به معنای بازنده بودن افرادی که انتخاب نشدند نیست، بلکه به فرموده امام صادق (ع) هرکس درباره ما یک بیت شعر بگوید خداوند در بهشت یک خانه برای او می‌سازد و این نشان از ارزشمند بودن کار تمام شاعرانی است که در این راستا شعر سروده‌اند.

وی سبقت گرفتن در حرکت‌های دینی و معنوی را با‌ارزش خواند و ابراز داشت: برتری انسان به این است که بتواند نقشی ایفا کند که متعالی شود.

انتهای پیام/80016/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول