اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار قزوین خبر داد

افتتاح نخستین باغ وحش روباتیک کشور در قزوین

شهردار قزوین گفت: در آینده نزدیک نخستین باغ وحش روباتیک کشور در قزوین به بهره‌برداری می‌رسد.

افتتاح نخستین باغ وحش روباتیک کشور در قزوین

مسعود نصرتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به اینکه پروژه‌های شاخصی در استان قزوین افتتاح شده و برخی از آنها نیز در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد، اظهار داشت: با تحقق این مهم گام بزرگی در توسعه این استان برداشته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نخستین باغ وحش روباتیک کشور در قزوین ساخته می‌شود، ابراز داشت: در این باغ هفت حیوان شامل فیل، زرافه، اژدها، طاووس، دایناسور، کوسه و عنکبوت به صورت روبات، حرکات حیوانات را انجام می‌دهند.

شهردار قزوین اذعان داشت: نخستین باغ وحش روباتیک کشور با هدف آشنا کردن مخاطبان به ویژه کودکان با حیوانات موجود در طبیعت و ماقبل تاریخ در قزوین احداث می‌شود که بهره‌برداری این پروژه موجب ارتقای توسعه این شهر خواهد شد.

این مسئول ادامه داد: مدارس و مهدهای کودک به عنوان مخاطبان اصلی این باغ وحش می‌توانند از آموزش‌های این مرکز تفریحی و آموزشی و امکانات آن بهره‌مند شوند.

افتتاح بوستان ملاخلیا تا پایان سال جاری

نصرتی با اشاره به اینکه بوستان ملاخلیلا در مساحت 55 هزار متر مربع در کمربندی جمهوری اسلامی، روبه‌روی میوه و تره‌بار در حال احداث است،‌ بیان کرد: این بوستان از جمله پروژه‌های شاخصی است که تا پایان سال جاری افتتاح می‌شود.

شهردار قزوین با بیان اینکه مساحت پروژه یاد شده بعد از بوستان ملی باراجین بزرگ‌ترین بوستان قزوین به شمار می‌رود، اضافه کرد: این میزان مساحت در مرحله نخست این پروژه در نظر گرفته شده که تا 10 هکتار نیز افزایش می‌یابد.

نصرتی، سرای سعدالسلطنه را از پروژه‌های شاخص افتتاح شده دانست و اظهار کرد: شهرداری قزوین با هدف احیای مجموعه تاریخی سعدالسلطنه از سال گذشته نسبت به مرمت این مجموعه 6/2 هکتاری اقدام کرده است.

این مسئول با اشاره به اینکه ورودی اصلی کاروانسرای سعدالسلطنه از خیابان امام‌ خمینی (ره) است، ادامه داد: این کاروانسرا چهار طاق نما در طرفین دارد و سقف آن نورگیر ندارد و به صورت عرقچین ساخته شده که خیابان را به حیاط اصلی کاروانسرای فوق متصل می‌کند.

شهردار قزوین با بیان اینکه کاروانسرای سعدالسلطنه دارای پنج حیاط اصلی است، ابراز داشت: اکنون این کاروانسرا مکان بازدید بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی است.

وی با بیان اینکه کلنگ شهربازی بوستان باراجین در خرداد سال 89 با مشارکت شهرداری قزوین و بخش خصوصی به زمین زده شد، ابراز داشت: این پروژه با اعتبار 100 میلیارد ریال و با عرصه 60 هزار متر مربع به مدت 30 ماه طراحی و ساخته شده است.

شهردار قزوین اضافه کرد: در این شهربازی یاد شده مراکز تفریحی، گردشگری و ورزشی و همچنین بخش‌های اداری،‌ فرهنگی و خدماتی نیز دایر است.

نصرتی یادآور شد: مرحله نخست از سه فاز پروژه شهربازی بوستان باراجین در 21 تیر ماه سال گذشته با حضور مسئولان ارشد استانی افتتاح شده و محیط تفریحی خوبی را برای شهروندان قزوینی فراهم کرده است.

انتهای پیام/77009/ش30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول