اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

خبرنگار فارس در قاهره گزارش می‌دهد

مخالفت صریح مردم و محافل رسمی مصر با هرگونه حمله نظامی به سوریه

محافل مردمی و رسمی مصری ضمن محکوم کردن هرگونه اقدام نظامی آمریکا و کشورهای غربی در سوریه، هدف از این اقدام آمریکا را غلبه بر ارتش مقاوم سوریه با هدف حفظ امنیت اسرائیل برشمردند.

مخالفت صریح مردم و محافل رسمی مصر با هرگونه حمله نظامی به سوریه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در قاهره، با ادامه تهدیدات آمریکا و کشورهای غربی در اقدام نظامی علیه سوریه سراسر کشور مصر را مخالفت با این حمله و محکومیت آن فرا گرفته و این مخالفت‌ها و محکومیت‌ها توامان هم محافل سیاسی و رسمی و هم مردم این کشور را فرا گرفته است.

به اعتقاد این محافل سیاسی و رسمی و همچنین مردمی مصری هدف از دخالت نظامی غرب و در راس آنها آمریکا در سوریه تنها اجرای توطئه‌ آمریکا و رژیم صهیونیستی در غلبه بر ارتش‌های کشورهای عربی و اسلامی است.

این محافل مصری تاکید می‌کنند: پس از غلبه آمریکا بر ارتش عراق از طریق درگیر کردن آن در جنگ 8 ساله تحمیلی علیه ایران و سپس جنگ کویت و پس از آن تجاوز نظامی آمریکا به عراق تحت عنوان براندازی دیکتاتوری صدام حسین در این کشور، هم اکنون به نظر می‌رسد، نوبت به اجرای این توطئه علیه دیگر کشورهای عربی و در راس آنها ارتش سوریه رسیده که هم اکنون نزدیک به دو سال و نیم است، درگیر بحران داخلی این کشور است تا پس از آن نوبت به ارتش مصر برسد که پس از حوادث روی داده پس از 30 ژوئن هم اکنون به شدت درگیر اوضاع داخلی در این کشور است.

جوانان مصری چه آنهایی که حامی نظام سوریه به شمار می‌آیند و چه آنانی که مخالف نظام در سوریه هستند، تنها یک گفته را بر زبان می‌آورند که هدف آمریکایی‌ها از اشغال سوریه غلبه بر ارتش این کشور است تا از آنجا توطئه خود در نابودی منطقه عربی را با هدف حفظ امنیت اسرائیل به اجرا بگذارند.

در همین ارتباط نگاهی به صفحات کاربران اینترنتی از جمله فیس بوک و توئیتر نشان می‌دهد که بسیاری از این کاربران نگاه خود را بر حوادث جاری در سوریه و حمله‌ای متمرکز کرده‌اند که کشورهای غربی و آمریکا اعلام کرده‌اند، درصدد اجرای آن علیه سوریه هستند و در این ارتباط بسیاری از جوانان مصری در ذیل تصاویر شخصی خود در صفحات اینترنتی‌شان شعار «اینجا دمشق است» را نوشته و همبستگی خود با مردم سوریه را اعلام کرده‌اند، همچون اقدام مشابهی که دمشق دست به آن زده بود و هنگام تجاوز به مصر خطاب به کشورهای حمله کننده به مصر اعلام کرده بود که «اینجا قاهره است».

همچنین جوانان مصری در صفحات اینترنتی خود از اظهارات روز گذشته وزارت خارجه کشورشان حمایت کردند که هرگونه دخالت نظامی قاهره در سوریه را رد کرده و از کشورهای عربی از جمله عربستان سعودی، قطر و یا اردن خواسته بود، بیش از آنکه در اندیشه حمایت از اقدام نظامی غرب علیه سوریه باشند، از وقوع این تجاوز اقدام کنند و اینکه نقش مصر در این برهه زمانی باید بیش از پیش تقویت شود، چراکه سرنگونی سوریه تهدیدی برای امنیت ملی مصر به شمار می‌آید.

در این ارتباط «عماد جاد»، نایب رئیس اندیشکده الاهرام در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در قاهره تاکید کرد: آنچه در سوریه روی می‌دهد، نقشه و توطئه‌ای است که با تاسف با کمک برخی از رژیم‌های عربی در این کشور پیاده شده، چون آنچه در سوریه روی داده یک انقلاب نیست، بلکه بحرانی است که گروه‌های مسلح مورد حمایت ترکیه و برخی رژیم‌های عربی عامل ایجاد آن در این کشور بوده‌اند.

جاد در ادامه افزود: سرنگونی و سقوط سوریه در واقع حمایت از امنیت اسرائیل است که سوریه و حزب الله همواره تهدیدکننده آن بوده‌اند. در واقع سقوط سوریه به معنای محاصره حزب الله داخل لبنان است تا نتواند در برابر رژیم صهیونیستی به هیچ شکلی از اشکال مقاومت کند.

این درحالی که نایب رئیس اندیشکده الاهرام مصر بر این باور است که سقوط ارتش سوریه موجب تغییر و تحولات ریشه‌داری در موازنه قوا در خاورمیانه خواهد شد.

وی گفت: من براین باورم که بحران سوریه باید بدون دخالت نظامی حل شود و در این راه باید آنچه ارتش آزاد سوریه خوانده می‌شود، منحل و از حمل سلاح منع شود.

جاد تاکید کرد که باید مردم، ارتش و کشور سوریه و وحدت ملی آن حفظ شود و ما در اندیشه حفظ اشخاص یا بقای آنها در برخی مناصب و پست‌ها نیستیم.

انتهای پیام/ز 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول