اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

منابع آگاه سیاسی عربستانی در گفت‌وگو با فارس:

آل‌سعود نیازهای نفتی کشورهای حمله‌کننده به سوریه را تا‌مین می‌کند

منابع آگاه سیاسی عربستانی تاکید کردند عربستان سعودی اعلام کرده در صورت هرگونه اقدام نظامی علیه نظام سوریه از کشورهای شرکت‌کننده در این عملیات حمایت مالی و نفتی به عمل خواهد آورد.

آل‌سعود نیازهای نفتی کشورهای حمله‌کننده به سوریه را تا‌مین می‌کند

به گزارش خبرنگار گزارش فارس در عربستان، دیکتاتوری، بازداشت، خفقان و نبود آزادی و حمایت از وهابیت در سراسر کشورهای اسلامی و عربی تنها کلماتی است که می‌توان به واسطه آن حکومت عربستان سعودی را شناخت و آن را توصف کرد،‌ حکومتی که حفظ روابط با کشورهای غربی از جمله آمریکا و حفظ امنیت رژیم صهیونیستی را در راس اولویت‌های خود قرار داده است. 

منابع آگاه سیاسی عربستانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در عربستان تاکید کردند: عربستان سعودی موافقت و حمایت خود از هرگونه اقدام نظامی نیروهای بین المللی علیه سوریه را اعلام و تاکید کرده که ریاض از کشورهای حمله کننده به سوریه حمایت مالی خواهد کرد.

این منابع عربستانی که به دلایل امنیتی نخواستند نامشان فاش شود، در ادامه تاکید کردند: عربستان سعودی تنها به ارائه حمایت مالی از طرف‌های حمایت کننده از سوریه اکتفا نکرده، بلکه متعهد شده از بعد نفتی نیز نیازهای این کشورها را تامین کند.

این درحالی است که گزارش شده شماری از مقامات سعودی و مسئولان آمریکایی طی روزهای اخیر در چندین نشست مشترک بر سر نقش عربستان سعودی در هرگونه اقدام احتمالی نظامی علیه سوریه و کمک‌های مالی و نفتی این کشور به دولت‌های شرکت کننده در این حمله به توافقاتی رسیده‌اند. 

به گفته این منابع آگاه عربستانی، از بعد سیاسی هدف عربستان سعودی در حمایت از اقدام نظامی علیه سوریه سرنگونی نظام سوریه و «بشار اسد»، رئیس جمهوری این کشور است که یکی از دلایل آن رابطه عمیق دمشق با ایران اسلامی است که مدت‌هاست، در مقابل رژیم صهیونیستی و آمریکا ایستاده است.

منابع مذکور ادامه دادند: از بعد عقیدتی هدف عربستان سعودی در حمایت از جنگ علیه سوریه، سرنگونی علوی‌ها و فراهم کردن زمینه به قدرت رسیدن وهابی‌ها در سوریه است تا از یک‌سو سوریه وابسته به حکومت سعودی شود و از سوی دیگر حافظ منافع آمریکا در منطقه و سوریه باشد.

در همین راستا «عدنان کامل»، تحلیلگر سیاسی عربستانی موضع روسیه در حمایت از سوریه را از جمله عواملی دانست که دخالت نظامی غرب و آمریکا در سوریه را با مشکل مواجه می‌کند.

خبرنگار خبرگزاری فارس در عربستان گزارش داد: مقامات سعوی شیعیان ساکن این کشور و همچنین شهروندانی که حامی نظام سوریه هستند را سرکوب می‌کند، در این ارتباط عربستان هر روز شاهد بازداشت‌های خودسرانه‌ای از سوی نیروهای امنیتی سعودی در این خصوص است.

انتهای پیام/ز 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول