اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور اطمینان از سلامت آب

آب 5 دهنه چشمه در دورترین روستاهای سیاهکل پایش شد

آب پنج دهنه چشمه در دورترین نقاط روستایی سیاهکل با حضور مسئولان آبفار گیلان و به منظور اطمینان از سلامت آب شرب، پایش شد.

آب 5 دهنه چشمه در دورترین روستاهای سیاهکل پایش شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سیاهکل، آب شرب روستاهای دور این شهرستان عصر امروز در پیشکلیجان بالا و پایین بخش پیرکوه پایش شدند.

به منظور اطمینان از سلامت آب شرب اهالی روستاهای پیشکلیجان بالا و پایین از توابع بخش پیرکوه شهرستان سیاهکل، عملیات پایش پنج دهنه از چشمه‌های این روستا انجام شد.

روستاهای پیشکلیجان بالا و پایین با 69 خانوار در 80 کیلومتری شهر سیاهکل و 125 کیلومتری شهر رشت واقع است و به عنوان یکی از مناطق خشک و کم باران گیلان به شمار می‌روند.

روستاهای مذکور در منطقه‌ای کوهستانی سیاهکل واقع شده‌اند و طولانی بودن مسافت، کاهش نزولات جوی و عدم رعایت الگوی صحیح مصرف از طرف مشترکان، موجب شده تا بحث تأمین آب شرب مناسب و بهداشتی اهالی پرتلاش این روستاها از اهمیت زیادی برخوردار شود.

 عملیات پایش یا بررسی مستمر منابع تأمین آب روستاییان گیلان، یکی از مهم‌ترین اقدام‌هایی است که کارشناسان کنترل کیفیت آب شرکت آبفار به طور مداوم و دوره‌ای آن را انجام می‌دهند.

پنج دهنه چشمه مذکور از مهم‌ترین و اصلی‌ترین منبع تأمین آب شرب روستاییان منطقه روستاهای پیشکلیجان بالا و پایین محسوب می‌شوند.

یک دهنه از این چشمه‌ها اخیراً برای جبران کمبود آب آشامیدنی اهالی به صورت پمپاژی وارد مخزن ذخیره این روستاها شد.

کارشناسان آبفار استان عنوان کردند که در صورت مدیریت مصرف و جلوگیری از اسراف و هدر رفت آب، مشکل کم‌آبی دو روستای مذکور برطرف می‌شود.

سیاهکل دارای 115 روستا است که از این تعداد، 104 روستا از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی برخوردارند.

روستاهای پیشکلیجان بالا و پایین دارای حدود 100 مشترک زیرپوشش شبکه آبرسانی هستند.

انتهای پیام/84001/ش30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول