اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فردا و همزمان با هفته دولت

نخستین واحد کشت و صنعت گیاه آلوئه‌ورا در ساوه افتتاح می‌شود

فرماندار ساوه گفت: همزمان با هفته دولت نخستین واحد کشت و صنعت گیاه آلوئه‌ورا با حضور مسئولان ارشد استان مرکزی و برخی مقامات کشوری فردا در شهرستان ساوه افتتاح می‌شود.

نخستین واحد کشت و صنعت گیاه آلوئه‌ورا در ساوه افتتاح می‌شود

احمد آزاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: این شرکت به منظور تولید انواع نوشیدنی گازدار و بدون گاز از گیاه آلوئه‌ورا راه‌اندازی می‌شود.

وی تصریح کرد: ژینوکارا آوه در واقع یک مجتمع کشت و صنعت است که به منظور کشت آلوئه‌ورا و تولید انواع نوشیدنی و محصولات بهداشتی حاصل از آن با بهره‌گیری از تجربه و دانش فنی اساتید و کارشناسان نامدار داخل و خارج از کشور تأسیس شده است.

فرماندار ساوه بیان داشت: پیش از این، تمامی نیاز کشور به این گیاه از طریق واردات صورت می‌گرفت که با راه‌اندازی این شرکت از خروج ارز از کشور و همچنین ورود محصولاتی با سطح کیفیت متوسط به کشور جلوگیری خواهد شد.

به گفته وی؛ آلوئه‌ورا که با نام‌های صبر زرد، صبر تلخ،‌ شاخ بزی، لاله بیابان،‌ گیاه جاودانگی و گیاه ملکه هم شناخته می‌شود، از گیاهان دارویی ارزشمند دنیا است که در آینده نزدیک انواع مشتقات حاصل از این گیاه تولید می‌شود.

آزاد همچنین از افتتاح و بهره‌برداری 42 پروژه عمرانی، خدماتی، فرهنگی و ورزشی همزمان با هفته دولت در این شهرستان خبر داد و بیان داشت: این پروژه‌ها در شهرهای ساوه، نوبران و غرق‌آباد و روستاهای اطراف افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.

به گفته وی؛ این پروژه‌ها با سرمایه‌گذاری 210 هزار و 356 میلیون ریال و اشتغال‌زایی 38 نفر به بهره‌برداری می‌رسند.

وی، بهره‌برداری از بزرگ‌ترین پارک بانوان استان با سرمایه‌گذاری 10 هزار میلیون ریال، افتتاح 278 واحد مسکونی در قالب طرح مسکن مهر، پروژه انتقال آب با لوله و پروژه آبیاری تحت فشار، آسفالت دیوار ساحلی، تعریض و کانال کشی پارک و فضای سبز نوبران، افتتاح 20 طرح بزرگ گوساله ‌پرواری، گاوشیری و مرغداری گوشتی را از دیگر طرح‌‌های هفته دولت در این شهرستان عنوان کرد.

انتهای پیام/87001/ذ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول