اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی آبیک:

واحد مرغداری سیمین‌تاج آبیک ظرفیت توسعه را دارد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک گفت: واحد مرغداری تخمگذار شرکت سیمین‌تاج شهرستان آبیک ظرفیت افزایش تولید و توسعه را دارد.

واحد مرغداری سیمین‌تاج آبیک ظرفیت توسعه را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، بیژن لطفی بعد از ظهر امروز در حاشیه مراسم افتتاح افزایش ظرفیت واحد مرغداری تخمگذار سیمین‌تاج شهرستان آبیک اظهار داشت: همه ظرفیت این شرکت 500 هزار قطعه مرغ تخمگذار است که میزان افزایش تولید آن چهار هزار و 700 تخم‌مرغ در هر دوره است.

وی ظرفیت پیشین شرکت سیمین‌تاج را 210 هزار قطعه مرغ تخمگذار ذکر کرد و افزود: با افزایش ظرفیت، این تعداد به 500 هزار قطعه رسیده است.

این مسئول ادامه داد: مساحت زمین شرکت سیمین‌تاج 21 هزار و 600 متر مربع است که مسقف پیشین هشت هزار و 400 متر مربع و مسقف فعلی 12 هزار و 880 متر مربع است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک خاطرنشان کرد: افزایش ظرفیت شرکت سیمین‌تاج 30 میلیارد ریال اعتبار از بخش خصوصی بوده که برای 15 نفر به طور مستقیم و 30 نفر به طور غیرمستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

لطفی، فراهم کردن بسترهای لازم برای توسعه کمی و کیفی تولیدات دامی در راستای تأمین امنیت غذایی پایدار، خوداتکایی محصولات دامی و بهبود شاخص تغذیه در شهرستان آبیک را از اهداف واحد دام جهاد کشاورزی برشمرد.

وی با اشاره به نقش تخم‌مرغ در تغذیه بیان کرد: تخم‌مرغ از منابع اصلی تامین پروتئین در غذای مردم است که در مقایسه با سایر فرآورده‌های دامی دارای مزایایی است که می‌توان به هزینه پایین تولید، نگهداری آسان به واسطه پوشش طبیعی، آسان‌هضم بودن و ارزش غذایی بالای آن اشاره کرد.

این مسئول تصریح کرد: برای رساندن میزان مصرف سرانه تخم‌مرغ به سطح مصرف سرانه کشورهای پیشرفته، تحول و توسعه در صنعت طیور تخمگذار امری کاملا ضروری است.

انتهای پیام/77006/ق20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول