اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از طریق راه‌آهن ایستگاه زنگنه ملایر

محموله سنگ آهن غرب کشور به جنوب ارسال شد

مدیرکل راه‌آهن اراک از ارسال نخستین محموله سنگ آهن غرب کشور از طریق راه‌آهن ایستگاه زنگنه ملایر به جنوب کشور برای صادرات به کشور های خارجی خبر داد.

محموله سنگ آهن غرب کشور به جنوب ارسال شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، جلال‌الدین کوکنار ظهر امروز در مراسم افتتاحیه اولین ارسال محمولات سنگ آهن از ایستگاه زنگنه شهر ملایر اظهار داشت: بخش حمل و نقل ریلی در مقایسه با بخش‌های دیگر از مزیت‌های بسیاری برخوردار است که ضریب بالای ایمنی، صرفه‌جویی در مصرف سوخت و کاهش ترافیک جاده‌ای از مهم‌ترین مزیت‌های استفاده از خطوط راه‌آهن است.

وی تصریح کرد: وجود خط راه‌آهن به ویژه در کنار بخش صنعت موجب رشد و شکوفایی منطقه و رونق اقتصادی می‌شود.

مدیرکل راه‌آهن اراک ادامه داد: در برنامه پنجم توسعه توجه به بخش حمل و نقل ریلی به شدت مورد توجه قرار گرفته که مسئولان باید برای تحقق آن برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشند.

کوکنار با اشاره به خط آهن ملایر خاطرنشان کرد: این خط آهن به گسترش حمل بار به خصوص حمل ترکیبی کمک می‌کند؛ به طوری که بار موجود در منطقه به وسیله کامیون به ایستگاه پری زنگنه و از این ایستگاه به ایستگاه بندر امام(ره) در جنوب برای صادرات به کشورهای مقصد حمل می‌شود.

وی با بیان اینکه راه‌آهن روزانه 20 واگن باری به میزان یک هزار و 100 تن بار سنگ آهن را از ایستگاه پری زنگنه بارگیری و حمل می‌کند، ادامه داد: به زودی در ایستگاه سواریان 20 واگن را به منظور حمل بار سنگ آهن مستقر خواهیم کرد.

انتهای پیام/87012/ذ20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول