اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

حمایت علنی «نیویورک تایمز» از مداخله نظامی آمریکا در سوریه

یک روزنامه آمریکایی همسو با رویکرد رسانه های غربی و عربی در به راه انداختن جنگ روانی علیه نظام سوریه، به دولت اوباما تاکید کرده است که سوریه را بمباران کند حتی اگر این اقدام غیر قانونی باشد.

حمایت علنی «نیویورک تایمز» از مداخله نظامی آمریکا در سوریه

به گزارش خبرگزاری فارس، روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» در سرمقاله خود با عنوان «سوریه را بمباران کنید؛ حتی اگر غیرقانونی باشد»، بدون توجه به جنایاتی که تروریست ها و شورشیان تحت حمایت مالی و تسلیحاتی غرب و چندین کشور عربی در سوریه رقم می زنند تا بهانه غرب برای حمله به این کشور واقع در خاورمیانه را فراهم کنند، مدعی شده که جنگ داخلی سوریه که به مرگ بیش از 100 هزار نفر منجر شده است، نیازمند واکنشی سریع به منظور جلوگیری از قتل عام های بیشتر و مجازات «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه است.

بر اساس نوشته این روزنامه آمریکایی، سردرگمی گسترده ای درباره اساس قانونی استفاده از زور در شرایط وحشتناک حاکم در سوریه وجود دارد و به لحاظ قانونی، ادعای استفاده دولت سوریه از تسلیحات شیمیایی به صورت خودکار نمی تواند مداخله مسلحانه در سوریه توسط آمریکا را توجیه کند.

«ایان هرد» نویسنده این سرمقاله در ادامه مدعی شده است که بر اساس باور او چندین دلیل اخلاقی برای نادیده گرفتن قانون جهت حمله به سوریه وجود دارد که بر اساس آنها دولت «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا باید در سوریه مداخله کند اما با این حال، نباید وانمود کرد که در قانون موجود، یک توجیه قانونی وجود دارد.

بر اساس اظهارات هرد، به نظر می رسد که «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا دوشنبه هفته جاری و زمانی که درباره تسلیحات شیمیایی سوریه صبحت کرد، تلاش کرد تا برای حمله به سوریه یک توجیه قانونی بیاورد؛ کری گفت: هنجار بین المللی را نمی توان بدون پیامد و عواقب نقض کرد.

هرد بر این باور است که استفاده وزیر خارجه آمریکا از واژه «هنجار» به جای «قانون» موضوعی گویا و آشکار است.

این نویسنده آمریکایی در ادامه گزارش خود با ادعای اینکه نه تنها قانون بلکه اخلاق نیز باید هدایت گر تصمیمات سیاسی باشد، نوشته است که اگر کاخ سفید بخواهد مانند وزارت امور خارجه آمریکا قوانین بین المللی را جدی بگیرد،‌ در این صورت یا باید استدلال کند که یک مداخله غیر قانونی ولی مشروع در سوریه بهتر از این است که اقدامی صورت نگیرد و یا اینکه اعلام کند که قوانین بین المللی تغییر کرده است.

بر اساس ادعای هرد، از آنجائی که روسیه و چین به عنوان اعضای دائمی شورای امنیت به آمریکا علیه سوریه کمک نمی کنند، اوباما و سران متحد آمریکا باید اذعان کنند که قوانین بین المللی تکامل یافته است و آنها نیازی به مجوز شورای امنیت برای مداخله در سوریه ندارند.

حمایت علنی این روزنامه آمریکایی از حمله به سوریه در حالی گزارش می شود که جبهه غربی و عربی مخالف نظام سوریه، موج تازه ای از فرافکنی علیه نظام دمشق را با ادعای استفاده دولت اسد از تسلیحات شیمیایی علیه غیرنظامیان به راه انداخته اند و این در حالیست که روسیه تصاویر ماهواره ای را ارائه کرده است که نشان می دهد این تسلیحات از مکان های تحت کنترل شورشیان سوری شلیک شده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول