اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در همایشی بررسی شد؛

آشنایی دانشجویان با آخرین وضعیت نیروگاه اتمی بوشهر

امروز تالار ثامن ‌الحجج(ع) نیروگاه اتمی بوشهر میزبان همایشی با عنوان «آشنایی دانشجویان استان بوشهر با برنامه‌های توسعه‌ نیروگاه‌های هسته‌ای در کشور و وضعیت نیروگاه اتمی بوشهر» بود.

آشنایی دانشجویان با آخرین وضعیت نیروگاه اتمی بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، در این همایش که امروز با حضور و استقبال گسترده‌ دانشجویان بوشهری و در راستای تعامل هرچه بیشتر و سازنده‌تر با دانشجویان بومی استان و استفاده بهینه از توان و پتانسیل این قشر تحصیل‌کرده برگزار شد، ابتدا دکتر محمد احمدیان معاون سازمان انرژی اتمی و مدیر عامل شرکت تولید و توسعه‌ انرژی اتمی با ارایه سخنانی مبسوط بر نقش ویژه‌ انرژی هسته‌ای در دنیای امروز و روند روبه رشد آن در آینده تأکید کرد و لزوم توسعه‌ این انرژی پاک در آینده‌کشور را بااهمیت و ضروری دانست.

مهران ضیا شیخ‌ الاسلامی معاون فنی شرکت تولید و توسعه در سخنانی، مباحثی همچون تاریخچه‌ نیروگاه‌های هسته‌ای، وضعیت نیروگاه‌های هسته‌ای در جهان، ایمنی نیروگاه‌های هسته‌ای، نسل جدید رآکتورها و... را از نظر گذراند.

در ادامه محمود جعفری مجری طرح نیروگاه اتمی بوشهر پشت تریبون قرار گرفت و ضمن تشریح روند ساخت نخستین نیروگاه اتمی کشور، قابلیت‌های این نیروگاه را از جنبه‌ها و زوایای مختلف مورد بحث و بررسی قرار داد.

وی در پایان سخنان خود ابراز امیدواری کرد که با تعامل سازنده و مستمر، از پتانسیل نیروهای کارآمد بومی استان در ساخت و راه‌اندازی نیروگاه‌های آینده بیش از پیش استفاده شود.

حسین درخشنده رئیس نیروگاه اتمی بوشهر از دیگر سخنرانان این جلسه بود که وی نیز با سخنان فنی و تخصصی خود، بیش از پیش به معرفی این نیروگاه به دانشجویان پرداخت تا در این همایش، جوانان آینده‌ساز میهن اسلامی به شناخت نسبتاً کاملی از روند فعالیت این مجتمع صنعتی ملّی دست یابند.

انتهای پیام/66006/ع30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول