اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

روزنامه حزب کمونیست چین: آمریکا با حمله به سوریه به دنبال تغییر رژیم این کشور است

روزنامه رسمی حزب کمونیست چین در گزارشی نوشت که آمریکا و متحدانش با حمله به سوریه به دنبال تغییر رژیم این کشور هستند.

روزنامه حزب کمونیست چین: آمریکا با حمله به سوریه به دنبال تغییر رژیم این کشور است

 به گزارش خبرگزاری فارس، روزنامه حزب کمونیست چین در گزارشی درباره سوریه نوشت که آمریکا و متحدانش تلاش می‌کنند به بهانه استفاده از سلاح شیمیایی رژیم سوریه را ساقط کنند.

براساس این گزارش، از روز چهارشنبه هفته گذشته که گزارش‌هایی درباره استفاده از سلاح شیمیایی در اطراف دمشق منتشر شد آمریکا و متحدانش از لزوم استفاده از گزینه نظامی طی روزهای آینده در سوریه صحبت می‌کنند.

به گفته یک منبع آگاه که در نشست روز گذشته مخالفان در استانبول ترکیه حضور داشته است، قدرتهای غربی به شورای ائتلاف ملی مخالفان سوریه گفته اند که طی روزهای آینده منتظر حمله نظامی به سوریه باشند.

روزنامه «پیپلز دیلی» روزنامه ارگان حزب کمونیست چین در این باره نوشت: پیش فرض سلاح‌های کشتار جمعی برای براندازی صدام حسین رهبر عراق در سال 2003 اکنون در حال تکرار شدن علیه سوریه است.

این روزنامه افزود: ماهیت جنگ عراق دور زدن سازمان ملل و تغییر حکومت این کشور با استفاده از نیروی نظامی بود. اکنون جامعه جهانی باید هوشیار باشد که استفاده از این روش در سوریه تکرار نشود.

روز نامه حزب کمونیست چین که معمولا مواضع دولت این کشور را منتشر می‌کند همچنین افزود: جامعه جهانی باید منتظر نتیجه بررسی‌های بازرسان سازمان ملل درباره کاربرد سلاح شیمیایی در اطراف دمشق باشد.

این روزنامه ادامه داد؛ طرح حمایت از مخالفان با ایجاد منطقه پرواز ممنوع نیز باعث ایجاد شکاف در شورای امنیت سازمان ملل می‌شود و این مساله باعث افزایش شعله‌های جنگ داخلی در سوریه خواهد شد.

چین بارها بر لزوم حل و فصل مسالمت آمیز بحران داخلی در سوریه تاکید کرده است. وزیر خارجه چین اخیرا ضمن محکوم کردن کاربرد سلاح شیمیایی در سوریه خواستار بررسی دقیق موضوع برای روشن شدن حقیقت ماجرا شد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول