اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در کردستان:

شعار تدبیر و امید در کردستان عملیاتی شود/ توانمندی شرط انتخاب استاندار باشد

نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه امکانات توسعه‌ای در استان فراهم است، گفت: دولت آینده با عملیاتی کردن شعار تدبیر و امید بستر توسعه استان را فراهم کند.

شعار تدبیر و امید در کردستان عملیاتی شود/ توانمندی شرط انتخاب استاندار باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی‌شاهرودی ظهر امروز در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان در سنندج اظهار کرد: در کردستان منابع انسانی و طبیعی زیادی وجود دارد که می‌توان با بهره‌گیری از آن مسیر رشد و پیشرفت را در این استان مرزی هموار کرد.

وی بر عملیاتی کردن شعار تدبیر و امید در این استان از سوی دولت یازدهم تاکید کرد و بیان داشت: عملیاتی شدن این شعار موجب رفع مشکلات و ایجاد امید در بین مردم می‌شود.

نماینده ولی فقیه در کردستان بیشتر مشکلات موجود در استان ناشی از بی‌تدبیری خواند و گفت: با توجه به تلاش‌های گسترده دشمنان در ایجاد حس ناامیدی و یاس در بین مردم باید با رفع موانع مسیر خدمات هرچه بهتر را به جامعه فراهم کرد.

حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی خاطرنشان کرد: اقدامات توسعه‌ای و رفاهی بسیار زیادی بعد از پیروزی انقلاب در استان کردستان صورت گرفته که باید با مقایسه آن با قبل از انقلاب موجب افزایش حس امید و شادی در بین مردم را فراهم کرد.

وی تصریح کرد: بدون شک مشکلاتی هم در حوزه‌های مختلف وجود دارد که منکر آن نباید باشیم، اما نباید اجازه داد که این مشکلات موجب ایستایی شود.

نماینده ولی فقیه در کردستان وجود مدیران و مسئولین اجرایی توانمند در استان را مهم‌ترین نیاز برای توسعه و پیشرفت عنوان کرد و ابراز امیدواری کرد در دولت آینده با تدابیر درست در این حوزه مسیر پیشرفت استان هموارتر شود.

حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی با بیان اینکه شخص خاصی را برای معرفی جایگاه استانداری استان مدنظر ندارم تصریح کرد: تنها خواسته ما انتخاب فردی شایسته و آشنا به امور، توانمندی‌ها و مشکلات موجود در استان است.

وی افزود: امیدواریم استاندارها نیز با توجه به ظرفیت و بسترهای موجود در استان انتخاب تا بتوانند ضمن برداشتن موانع و مشکلات بسترهای پیشرفت را برای استان فراهم کنند.

نماینده ولی فقیه در کردستان بومی بودن را یکی از شاخصه‌ها و اولویت‌ها در انتخاب استاندار در این استان عنوان کرد و بیان داشت: بومی بودن تنها کافی نبوده و باید قبل از توجه به این مسئله توانمندی و تخصص در کار اولویت همه ما باشد.

حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی با تاکید بر اینکه کردستان ظرفیت‌های بلاقوه‌ای دارد که در سایر استان‌های کشور کمتر دیده می‌شود، تصریح کرد: معادن طلا، بخش کشاورزی و نیروهای انسانی با استعداد ظرفیت‌های ارزشمندی هستند که استاندار آینده باید قدر آن را دانسته و در راستای توسعه استان بهترین برنامه و استفاده را از این بسترها داشته باشد.

وی از همسایگی کردستان با کشور عراق نیز به عنوان یکی از شاخصه‌‌ها و ویژگی‌های بارز استان و بستری برای دور زدن تحریم‌های اقتصادی نام برد و گفت: کسی که سمت استانداری استان را به عهده می‌گیرد باید توان کافی برای بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها را برای توسعه و آبادانی هرچه بیشتر استان داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در کردستان افزود: بحث استاندار در کردستان تنها موضوع اداره کردن استان نیست و باید به این مهم با نگاه کلان‌تری پرداخت و بهترین گزینه را که توان کار و خدمت بیشتر دارد، انتخاب کرد.

حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی تعامل با مسئولین و مدیران کشوری را یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها در انتخاب استاندار آینده عنوان کرد و گفت: ارتباط تنگاتنگ با مسئولان مرکز می‌تواند زمینه تسهیل در بسیاری از امور را فراهم کند.

وی از اشتغال و سرمایه‌گذاری به عنوان دو مقوله مهم و مورد تاکید مقام معظم رهبری در مورد کردستان نام برد و بیان داشت: با وجود امکانات و بسترهای زیادی که در استان وجود دارد کار کردن نیروهای بومی ما در استان‌های دیگر نوعی رنج است.

نماینده ولی فقیه در کردستان در پایان خاطرنشان کرد: استان کردستان این توانایی و ظرفیت را دارد که ضمن ایجاد اشتغال برای نیروهای بومی، امکانات و بستر ایجاد اشتغال را برای سایر استان‌ها فراهم کند.

انتهای پیام/79002/ر40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول