اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور تاکید کرد

پرهیز حوزویان از افراط و تفریط در امور سیاسی

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: روحانیون باید در مباحث قرآنی و اخلاقی به پیشرفت برسند و در مسائل سیاسی هم باید از افراط و تفریط پرهیز کرد زیرا در غیر این صورت مردم نسبت به حوزه‌ها بدبین می‌شوند.

پرهیز حوزویان از افراط و تفریط در امور سیاسی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در اجلاس مدیران استانی حوزه‌های علمیه که پیش از ظهر امروز در سالن همایش‌های مجتمع یاوران مهدی(عج) برگزار شد اظهار کرد: حوزه‌های علمیه وظیفه دارند عالمان دینی را تربیت کنند و در این میان طلاب و عالمان باید دارای دو ویژگی باشند.

وی افزود: روحانیون باید علاوه بر خودسازی، تاثیرگذاری لازم را هم داشته باشند به این ترتیب که در همه ابعاد اخلاقی و تربیتی آموزش‌های لازم را دیده باشند و عمل به آنچه می‌دانند را در دستور کار قرار دهند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه برخی طلاب و روحانیون در عین اینکه خودساخته هستند اما در جامعه حضور ندارند گفت: بر اساس روایات چنین عالمی مورد رضایت نبی مکرم اسلام(ص) قرار نمی‌گیرد.

وی در ادامه ضمن تشکر از همه دست اندرکاران اجلاس مدیران استانی حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: این اجلاس‌ها سبب می‌شود مدیران بتوانند با انرژی لازم سال تحصیلی جدید را شروع کنند.

آیت الله حسینی بوشهری بیان داشت: اعضای شورای عالی حوزه نسبت به طلاب و روحانیون بسیار دلسوز بوده و مورد تایید مراجع تقلید هستند و حضور آنها در جلسه امروز موجب می‌شود نظرات مدیران حوزه‌های استانی را هم بشنوند و از آنها مطلع باشند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به انتظاراتی که مرکز مدیریت از مدیران استانی حوزه‌های علمیه دارد گفت: نخستین انتظار این است که مدیران باید وقت کافی را برای حل مشکلات و بررسی موضوعات اختصاص دهند.

وی سرکشی به مراکز و مدارس و مراقبت همه جانبه از سوی مدیران حوزه‌ها را مورد توجه قرار داد و افزود: ایجاد ارتباط خوب با شوراهای استانی و برنامه‌ریزی صحیح از دیگر وظایف مدیران استانی است تا برنامه‌های ابلاغی از سوی مرکز در بهترین حالت به مرحله اجرا درآیند.

آیت‌الله حسینی بوشهری تقویت سطح کیفی آموزش و تربیت در حوزه‌های علمیه را مورد تاکید قرار داد و عنوان داشت: برنامه‌ها باید به گونه‌ای باشند که وقت طلاب هدر نرود.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور تصریح کرد: نظارت بر کار حوزه‌ها و مدارس اهمیت فراوانی دارد و این کار توسط شورای عالی انجام می‌شود؛ در این میان باید شکل نظارت صحیح باشد و هیچ کس هم نباید نظارت بر خود را امری ناپسند بداند در حقیقت تلقی ما از نظارت باید تغییر یابد.

وی با تاکید بر انتخاب ائمه جمعه متناسب با ذی طلبگی و نیازهای حوزه‌ها گفت: در حوزه مدیریتی باید به همه این مسائل توجه کافی صورت گیرد.

آیت‌الله حسینی بوشهری اساس دین را بر صرفه‌جویی دانست و افزود: مراجع تقلید همواره بر این مسئله تاکید دارند که دستگاه حوزه نباید دچار دیوان‌سالاری شود بنابراین مدیران استانی هم باید به امکانات و مقدورات خود توجه کافی داشته و حداکثر استفاده را از آنها ببرند به این ترتیب که بیشترین بازدهی را با کمترین هزینه داشته باشند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور خاطرنشان کرد: دولت‌ها می‌آیند و می‌روند و برخی همراه و برخی دیگر ناهمراه هستند و نمی‌توان بر روی آنها حساب کرد بنابراین حوزه‌های علمیه باید بر روی پای خود بایستند و استقلالشان را حفظ کنند.

وی رقابت مجموعه‌های اقماری در کنار حوزه‌ها را مورد توجه قرار داد و افزود: این امر سبب شده است قدرت رقابت از حوزه‌ها گرفته شود و در برخی موارد نوبت به حوزه نمی‌رسد زیرا این مجموعه‌ها امکانات زیادتری در اختیار دارند و اشخاص را جذب می‌کنند.

آیت‌الله حسینی بوشهری در بخش دیگری از سخنان خود نقش تربیتی اساتید را متذکر شد و گفت: طلاب و روحانیون باید در مباحث قرآنی و اخلاقی به پیشرفت برسند و در مسائل سیاسی هم باید از افراط و تفریط پرهیز کرد زیرا در غیر این صورت مردم نسبت به حوزه‌ها بدبین می‌شوند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور از ارائه ساختار ستاد و تشکیلاتی مدیریتی حوزه‌ها به شورای عالی خبر داد و افزود: در زمینه طرح سفیران هدایت هم که توفیقات بسیار خوبی داشته برنامه‌هایی در دست اقدام است و در عرصه پژوهش هم باید زمینه تقویت طلاب را فراهم کرد.

وی با تاکید بر آشنایی طلاب با عربی و دیگر زبان‌های خارجی تصریح کرد: معاونت بین‌الملل حوزه پیگیر این مسئله بوده و امیدواریم به نتایج و اهداف پیش‌بینی شده دست یابیم.

انتهای پیام/78004/ط40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول