اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان:

کمبودهای دارویی در استان هرمزگان برطرف می‌شود

سرپرست معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: با برنامه‌ریزی و تمهیدات صورت گرفته با سازمان غذا و دارو کشور و پیگیری‌های استانی کمبود بیش از 18 قلم دارو در استان هرمزگان برطرف شده است.

کمبودهای دارویی در استان هرمزگان برطرف می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان،‌ سرپرست معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به نقش نظارتی و مدیریتی این معاونت در عرضه دارو اظهار داشت: خوشبختانه با تمهیدات صورت گرفته کمبود دارویی برای اکثر بیماران شیمی درمانی در استان هرمزگان نداریم و این بیماران می‌توانند داروهای خود را به راحتی تامین کنند.

حسین قاسمی افزود: داروهای ایرانی بیماران «ام اس »به صورت رایگان در اختیار آنها قرار می‌گیرد و بیماران می‌توانند این داروها را دریافت نمایند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 27 قلم دارویی که مواد اولیه آن از خارج کشور وارد می‌شود کمبودهایی وجود دارد، اضافه کرد: داروهای وارداتی در حال ترخیص هستند و تا هفته‌های آینده بخش عظیمی از کمبودهای دارویی برطرف می‌شود.

قاسمی یادآور شد: ترویج فرهنگ مصرف منطقی دارو یکی از برنامه‌های این معاونت است تا داروساز و مسئول فنی داروخانه  نیز در این ارتباط علاوه بر پیچیدن نسخه دارویی توضیحات لازم را برای بیمار در زمینه نحوه استفاده ، ارتباط با پزشک و ... ارایه دهد.

سرپرست معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خاطرنشان کرد: این معاونت با شماره تلفن 7661618 در ارتباط با طرح شکایات و مشکلات مردمی و شماره تلفن 7661755 نیز در زمینه کمبود دارویی پاسخوگی مردم استان در ساعت اداری است.

انتهای پیام/2310/خ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول