اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله دستغیب:

مدینه فاضله در سایه توجه به مسائل فرهنگی حاصل می‌شود

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر بنا باشد جامعه متحول شده و به سمت مدینه فاضله حرکت کند، باید به طور حتم در مرحله نخست به مسائل فرهنگی توجه شود.

مدینه فاضله در سایه توجه به مسائل فرهنگی حاصل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز، آیت‌الله سیدعلی اصغر دستغیب در دیدار کارکنان این سازمان با وی با بیان اینکه در وضعیت کنونی توفیقات خوبی توسط شهردار شیراز در عمران و آبادانی شهر شیراز به ویژه مسائل فرهنگی حاصل شده است اظهار داشت: توجه به اجرای برنامه‌های فرهنگی شاد و بدون شبهه در اعیاد امامان معصوم بیش از پیش مورد توجه متولیان فرهنگی شهر قرار گیرد.

وی تصریح کرد: اگر بنا باشد جامعه متحول شده و به سمت مدینه فاضله حرکت کرده و هم از لحاظ جنبه‌های معنوی و هم مادی پیشرفت کند و در یک کلام حیات طیبه برای آحاد جامعه حاصل کار باشد باید به طور حتم در مرحله نخست به مسائل فرهنگی توجه شود.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه باید چهره‌ فرهنگ‌سراها طوری باشد که فرهنگ دینی و اسلامی از منظر اهل بیت (ع) ترویج و از شبهات در اجرای برخی برنامه‌ها پرهیز و خالص و بی‌شبهه باشد ادامه داد: باید برنامه‌های فرهنگی در شهر شیراز به نوعی اجرایی شود که ثمره فکر مشاوره و نظرخواهی از اهل فن باشد.

دستغیب در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت‌های سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز بیان داشت: مراکز مشاوره‌ای که توسط این  سازمان بنیان‌گذاری شده یکی از نیازهای مهم فرهنگی جامعه است.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه باید از افرادی به عنوان مشاور استفاده شود که دارای رتبه علمی بالا بوده و مطلع به اصل موضوع باشند گفت: باید در انتخاب مشاوران از افراد امین استفاده شود که معتقد به کار باشند.

وی با اشاره به آموزش اخلاق‌محوری به رانندگان تاکسی توسط سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز نیز تصریح کرد: با توجه به اینکه بحث‌های مختلف، ایده‌ها، افکار و سلایق گوناگون در تاکسی‌ها مطرح می‌شود باید طوری آموزش‌ها داده شود که رانندگان پیام دین، حق، منطق و اخلاق خوب را به آحاد جامعه برسانند.

دستغیب ابراز داشت: اقامه نماز جماعت در بوستان‌ها و مراکز تفریحی نیز به همراه پاسخگویی به شبهات دینی با حضور روحانیون از رهاوردهای فرهنگی است که باید نهایت استفاده از آن بشود.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: معتقدیم امروز توجه به مسائل فرهنگی باید به عنوان نقشه راه مورد توجه سایر مسائل سیاسی و اجتماعی نیز باشد.

دستغیب در بخش دیگری از سخنان خود گفت: شرایط فعلی شهرداری مطلوب و در وضعیت کنونی جنبه جامعیت خود را دارد و این به این معنا نیست که در اوج است و هیچ نقیصه‌ای ندارد و باید در راه پیشرفت و تکامل آن همچنان برنامه‌ریزی شود.

وی ادامه داد: نباید درجا بزنیم و عقب‌گرد کنیم و باید در مسیر خود نیز انحراف و کجی نداشته باشیم.

در ادامه مدیرعامل سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز نیز در سخنانی با تشریح برنامه‌ها و چشم‌اندازهای این سازمان بیان داشت: مهم‌ترین اولویت این سازمان در فرهنگ‌سراها این است که خروجی آنها مسجد و مسجدمحوری و مسائل دینی باشد.

حجت‌الاسلام علی سقاچی با بیان اینکه امروز یکی از آسیب‌های اجتماعی مهم جامعه موضوع طلاق است خاطرنشان کرد: در این راستا به زودی شاهد افتتاح مرکز مشاوره قبل و بعد از ازدواج با حضور کارشناسان دادگستری و سازمان فرهنگی شهرداری شیراز خواهیم بود.

وی تصریح کرد: برنامه‌های فرهنگی شهرداری شیراز با برنامه‌ریزی و کارشناسی لازم در حال انجام است و این مهم روز به روز توسعه بیشتری می‌یابد.

انتهای پیام/2448/ق/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول