اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

انتظارات فرهنگی از دولت تدبیر

فعالان فرهنگی و هنری شهرستان سوادکوه با اشاره به ظرفیت‌های این شهرستان به انتظارات خود از مدیران فرهنگی به ویژه دولت تدبیر اشاره کردند.

انتظارات فرهنگی از دولت تدبیر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در سوادکوه، فرهنگ و ارشاد اسلامی با توجه به وظایف سازمانی خود با گستره عظیمی از فعالان هنری، فرهنگی و دینی سر و کار دارد که خبرنگاران، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، انجمن‌های نمایش و شعر و هنرهای تجسمی و خوش‌نویسان بخشی از آنان به حساب می‌آیند.

هنرمندان و فعالان فرهنگی و هنری و دینی زیر مجموعه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سوادکوه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سوادکوه با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان سوادکوه به انتظارات خود از متولیان این اداره در دوره جدید مدیریتی در دولت تدبیر و امید اشاره کردند.

شرایط موجود فرهنگی به شرایط مطلوب تغییر کند

رحمت‌الله حسن‌پور که سابقه راه اندازی و ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سوادکوه و مشاور مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران را در کارنامه خود دارد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سوادکوه با اشاره به مواهب طبیعی و خدادادی و سرسبزی سوادکوه و هنرپرور بودن آن، گفت: عدم دریافت کامل گیرنده‌های تلویزیونی و فعالیت تعداد انگشت شماری از رسانه‌های مجازی و نوشتاری و ناموفق بودن پیگیری انتشار نشریه ویژه شهرستان سوادکوه از مشکلات فرهنگی این شهرستان است.

پیشکسوت فعالیت‌های فرهنگی و هنری شهرستان سوادکوه با بیان اینکه در دوره ما شاهد تقویت انجمن‌های فرهنگی و هنری و موسیقی بوده‌ایم، افزود: برخی از سیاست‌ها باعث تضعیف انجمن‌ها و گروه‌های مختلف هنری و فرهنگی را فراهم کرده است.

وی با تاکید بر اینکه نیاز به مدیری توانمند برای انتقال شرایط موجود به شرایط مطلوب داریم، خاطرنشان کرد: عدم انگیزه برخی مدیران فرهنگی باعث از بین رفتن برخی برنامه‌ها را فراهم کرده و تغییر مدیریت‌ها باید با رویکرد تبدیل استعدادهای بالقوه به بالفعل انجام شود.

حسن‌پور با اشاره به اینکه مسئولان شهرستانی و فرهیختگان و نخبگان باید با رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برای دستیابی به اهداف فرهنگی و هنری شهرستان همکاری کنند، تصریح کرد: نیروهای جوان و معتقد به اصل مشورت و توانایی استفاده از توانمندی‌های جمعی می‌تواند در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان موفق عمل کند.

 از خبرنگاران حمایت شود

سید داوود رسولی با تاکید بر اینکه فرهنگ و ارشاد اسلامی دارای رسالت‌های تاثیرگذاری در عرصه‌های فرهنگی و هنری و دینی است، گفت: خبرنگاران به عنوان واسطه مسئولان و مردم نقش مهمی در بیان و پیگیری مشکلات دارند.

خبرنگار روزنامه محلی حرف در سوادکوه به فعالیت نزدیک به 10 خبرنگار در شهرستان سوادکوه اشاره کرد و افزود: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی باید در حمایت از خبرنگاران در عرصه فعالیت‌های رسانه‌ای و صنفی فعالانه ورود پیدا کند.

وی با تاکید بر لزوم گسترش فضای نقد و نقدپذیری منصفانه در شهرستان سوادکوه و ترغیب بیشتر مسئولان برای همکاری و همراهی با خبرنگاران، یادآور شد: خبرنگاران می‌توانند به عنوان بازوان مسئولان در حل مشکلات و استفاده از توانمندی‌های شهرستان عمل کنند و مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌تواند نقش برجسته‌ای در آن داشته باشد.

رسولی که سابقه 25 سال فعالیت رسانه‌ای را در کارنامه خود دارد با تاکید بر اینکه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی باید جامع‌نگر باشد، تصریح کرد: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی باید وظایف خود در حوزه‌های مختلف را بر اساس ظرفیت‌های منطقه‌ای اولویت‌بندی و اجرایی کند.

تعداد بازیگران تئاتر در سوادکوه کاهش یافته است

علیرضا جورابلو سرپرست گروه نمایش نقش آفرین شهرستان سوادکوه با اشاره به اینکه از سال 75 تاکنون در فعالیت‌های فرهنگی و هنری و تئاتر طنز فعالیت داشته‌ام، گفت: منزلت بازیگران تئاتر در شهرستان سوادکوه شناخته نشده و مسئولان قدر هنرمندان را نمی‌دانند.

سرپرست گروه نمایش نقش آفرین شهرستان سوادکوه با تاکید بر اینکه ارزش هنری خود را با دریافت هدیه و پول عوض نمی‌کنیم، افزود: مسئولان مختلف از صدر تا ذیل شهرستانی و شهری درد دل‌های ما را نمی‌شنوند و دیدگاه آنان نسبت به تئاتر منفی است.

جورابلو تاکید کرد: دولت تدبیر و امید در چینش مدیران استانی و شهرستانی فرهنگ و ارشاد اسلامی دقت لازم را داشته باشد.

وی با تاکید بر حضور مدیر جدید از نسل جوان و علاقمند به فعالیت‌های فرهنگی و هنری، یادآوری کرد: مدیران فرهنگی و هنری شهرستان سوادکوه باید ظرفیت‌های شهرستان را بشناسند و ارزش هنرمندان را حفظ کنند.

سرپرست گروه نمایش نقش آفرین شهرستان سوادکوه به فعالیت‌های گروه‌های نمایش سوادکوه در سال‌های گذشته اشاره و تصریح کرد: انجمن‌های نمایش سوادکوه در دوره‌ای از فعالیت تا 85 بازیگر داشتند که در حال حاضر به 16 نفر کاهش یافت و تعداد بازیگران گروه نقش آفرین از 23 بازیگر به پنج نفر کاهش یافته است.

سبک زندگی اسلامی باید وارد خانواده‌ها شود

مسئول کانون فرهنگی هنری مسجد شهدای ورسک با تاکید بر اینکه نظام جمهوری اسلامی فعالیت‌های چشمگیری در عرصه‌های فرهنگی و هنری داشته، گفت: مقابله با هجمه‌های گسترده دشمنان به برنامه‌ریزی منسجم و اعتبارات مناسب نیازمند است.

عباس مرادی با تاکید بر اینکه سبک زندگی اسلامی مورد نظر مقام معظم رهبری را باید وارد خانواده‌ها کنیم، افزود: همراهی و همکاری مسئولان ادارات و نهادها و مدیریت فرهنگ و ارشاد اسلامی راهکار مناسبی برای دستیابی به اهداف مورد نظر است.

وی با بیان اینکه مدیر فرهنگی باید جوان، باانگیزه و مبتکر باشد، خاطرنشان کرد: مدیر فرهنگی باید انگیزه و برنامه فرهنگی داشته باشد و برنامه‌ریزی‌های او در راستای بومی سازی دستورالعمل ها تدوین شود و از ظرفیت نخبگان استفاده بهینه شود.

برخی از مسئولان اعتقادی به فعالیت‌های هنری ندارند

مدیر شرکت سینمایی پارسا فیلم با اشاره به سابقه 15 ساله فعالیت خود در عرصه‌های فرهنگی و هنری و همکاری با شبکه‌های صدا و سیما، عنوان کرد: سوادکوه دارای هنرمندان توانمند در رشته‌های مختلف فرهنگی و هنری است.

بهزاد خادمی با تاکید بر اینکه مسائل مالی و سلیقه‌ای عمل کردن مسئولان مهم‌ترین موانع فعالیت‌های فرهنگی و هنری در شهرستان سوادکوه است، متذکر شد: برخی از مسئولان اعتقادی به فعالیت‌های هنری ندارند و مسئولان باید بدانند که هنرمند برای گذران زندگی خود نیاز به ممر حیات است.

وی با تاکید بر اینکه هنرمند می‌خواهد حرف و درد هنرمند شنیده شود، خاطرنشان کرد: دولت تدبیر و امید باید به هنرمندان بها دهد و برنامه‌های این دولت برای فعالان هنری و فرهنگی مناسب به نظر می‌رسد.

انتهای پیام/86015/ن40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول