اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار هرمزگان:

شرکت گاز اعتقادی بر گازدار شدن شهرهای هرمزگان نداشت

استاندار هرمزگان گفت: مسئولان شرکت گاز حتی تا ماه‌های قبل نیز اعتقادی بر گازدار شدن شهرهای هرمزگان نداشتند و در این راستا از مدیران استانی خود حمایت می‌کردند.

شرکت گاز اعتقادی بر گازدار شدن شهرهای هرمزگان نداشت

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، ابراهیم عزیزی سه‌شنبه شب در مراسم افتتاح طرح گازرسانی به محله گلشهر جنوبی در این شهر، با بیان اینکه پیگیری‌ها و رایزنی‌های متعددی در راستای موافقت با گازرسانی به شهرهای استان طی ماه‌های گذشته صورت گرفته، اظهار داشت: حتی در نشستی بحث در بین رایزنان استان و مسئولان مربوطه در شرکت گاز بالا گرفت.

وی ادامه داد: حرف ما این بود زمانی که شهرهایی همانند ایرانشهر در شرق کشور از نعمت گاز برخوردارند چرا شهرهای هرمزگان که خود تامین کننده بخش قابل توجهی از گاز و انرژی کشور است با همان وضعیت آب و هوایی نباید از گاز لوله‌کشی برخوردار باشند.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه این گفته که «گازرسانی به شهری همانند بندرعباس توجیه اقتصادی ندارد»، گفته‌ای نادرست است، اضافه کرد: در نظام اسلامی هدف رفاه و حفظ شان شهروندان و مردم است و نعمت‌ها و امکانات باید مطابق با شان مردم در اختیار و دسترس آنها قرار گیرد که با تلاش مسئولان و نظر خداوند، امروز شاهد گازرسانی به بندرعباس هستیم.

عزیزی یادآور شد: ما می‌گوییم مهم‌ترین توجیه گازرسانی به بندرعباس، افزایش رفاه مردم است.

این مسئول تاکید کرد: باید بساط سیلندرهای گاز را از بندرعباس جمع کنیم و همچنین در حوزه صنعتی نیز باید بساط سوخت‌های آلاینده فسیلی را از استان جمع کنیم.

استاندار هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مزایای گاز طبیعی نسبت به دیگر سوخت‌های فسیلی اضافه کرد: همچنین طی ماه‌های اخیر و هفته دولت جاری شاهد گازرسانی به شهرک‌های صنعتی در سطح استان بوده‌ایم و در این راستا از بخش‌های صنعتی در استان انتظار می‌رود با هدف حذف سوخت‌های آلاینده و کاهش هزینه‌های سوخت خود به سمت فراهم سازی زمینه‌ها برای تغییر نوع سوخت واحدها پیش بروند.

عزیزی در بخش پایانی سخنان خود ابراز داشت: گازرسانی به شهرهای هرمزگان از آرزوهای دیرینه مردم این استان بوده است.

یادآور می‌شود، به واسطه عبور خط لوله سراسری هفتم گاز در طول استان هرمزگان و همچنین وجود خط انتقال گاز سرخون به سیرجان، در بسیاری از شهرهای هرمزگان زمینه گازرسانی به شهرها و روستاها فراهم آمده است.

طی سال گذشته شهر حاجی‌آباد به عنوان نخستین شهر در این استان از شبکه گازرسانی شهری برخوردار شد.

پس از این شهر گازرسانی به شهرهایی همانند بندرعباس، بستک و قشم در دستور کار گرفت که تاکنون علاوه بر قشم و بندرعباس که در آنها عملیات گازرسانی آغاز و بعضا انشعاباتی نیز واگذار شده و یا در حال واگذاری است، گازرسانی به بستک نیز در دستور کار گرفته و طی هفته دولت امسال محقق می‌شود.

گفته شده شهرهایی همانند پارسیان و رودان نیز در الویت‌های بعدی گازرسانی قرار دارند که تاکنون مشاوره‌ها و طراحی‌ها شبکه در این دو شهر نیز در مراحل نهایی خود قرار گرفته است.

انتهای پیام/88001/ن30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول