اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ادامه رایزنی‌ها در مورد اقدام نظامی علیه سوریه

«کلگ» با «بایدن» گفت‌وگو کرد/«اولاند» با رئیس ائتلاف مخالفان دیدار می‌کند

«نیک کلگ» معاون نخست‌وزیر انگلیس امشب در تماس با «جو بایدن» معاون رئیس‌جمهور آمریکا، با وی در مورد تحولات سوریه گفت‌وگو کرد. «فرانسوا اولاند» رئیس‌جمهور فرانسه هم قرار است به زودی با رئیس ائتلاف مخالفان دولت سوریه دیدار کند.

«کلگ» با «بایدن» گفت‌وگو کرد/«اولاند» با رئیس ائتلاف مخالفان دیدار می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس، در ادامه رایزنی‌های کشورهای غربی در مورد اقدام نظامی احتمالی علیه سوریه، امشب «نیک کلگ» معاون نخست‌وزیر انگلیس با «جو بایدن» معاون رئیس‌جمهور آمریکا تلفنی گفت‌وگو کرد.

انگلیس و آمریکا اصلی‌ترین حامیان استفاده از گزینه نظامی علیه سوریه هستند. مقامات دو کشور دولت سوریه را به دست داشتن در حمله شیمیایی به منطقه «غوطه» شرقی متهم کرده‌اند. هم انگلیس و هم آمریکا سه‌شنبه اعلام کرد‌ه‌اند که هدف از حمله به سوریه تغییر نظام این کشور نیست و قرار است اهداف محدودی مورد حمله قرار گیرد.

«فرانسوا اولاند» رئیس‌جمهور فرانسه هم که از دیگر حامیان جدی مخالفان دولت سوریه است، قرار است روز پنج‌شنبه با «احمد‌ الجربا» رئیس ائتلاف مخالفان دولت سوریه دیدار کند.

ادامه اقدامات جنگ‌طلبانه علیه دولت سوریه در حالی صورت می‌گیرد که دمشق می‌گوید هیچ‌گاه، از هیچ سلاح شیمیایی‌ای علیه هیچ‌کس استفاده نکرده و حمله به «غوطه» آن هم زمانی که بازرسان سازمان ملل در سوریه بوده و ارتش هم به دستاوردهای قابل‌توجهی رسیده بود، دسیسه‌ای است که برای منحرف کردن مسیر تحقیقات در مورد حمله شیمیایی مخالفان به «خان‌العسل» انجام گرفته است.

چند ماه قبل حمله‌ای شیمیایی در منطقه «خان‌العسل» حلب صورت گرفت که موجب مرگ تعداد زیادی شهروند غیرنظامی سوری شد. دو ماه قبل کارشناسان سوری با بررسی این منطقه اعلام کردند که مخالفان عامل این حمله بوده‌اند. کارشناسان سازمان ملل هم تا پیش از حادثه «غوطه» قرار بود این منطقه و دو ناحیه دیگر را مورد بررسی قرار دهند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول