اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

وزارت خارجه آمریکا: تحقیقات سازمان ملل در سوریه با ارزش، اما نامعتبرند

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت تحقیقات تیم سازمان ملل که برای بررسی ادعاهای استفاده از حملات شیمیایی در سوریه حضور دارند، باارزش اما نامعتبر هستند.

وزارت خارجه آمریکا: تحقیقات سازمان ملل در سوریه با ارزش، اما نامعتبرند

به گزارش خبرگزاری فارس، ماری هرف، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری این وزارتخانه پیرامون تحولات سوریه شرکت کرد و به سوالات خبرنگاران پاسخ گفت.

خبرنگار روزنامه آمریکایی مک‌کلاچی از محل این نشست خبری گزارش داد «ماری هرف» در این نشست «بیانیه‌های قاطعانه اتحادیه عرب» در رد آنچه به زعم وی استفاده دولت بشار اسد از سلاح‌های شیمیایی بوده است را تحسین کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تأکید کرد که رئیس جمهور این کشور هنوز تصمیمی در خصوص سوریه نگرفته است و بنابراین وی درباره فرضیه‌ها و اینکه چه اقدام‌هایی ممکن است، صحبت نخواهد کرد.

علی‌رغم این، وی اضافه کرد: «من می‌گویم که ما به آن (حمله شیمیایی) پاسخ خواهیم داد. کسی این را پنهان نمی‌کند.»

هرف در پاسخ به سوالی درباره دلیل تعویق جلسه با روس‌ها گفت: « ما می‌خواهیم این جلسه اتفاق بیفتد اما می‌خواهیم این اتفاق زمانی بیفتد که ما در بهترین فرصت برای پیشرفت قرار داشته باشیم.»

سخنگوی وزارت خارجه همچنین گفت جان کری، وزیر خارجه آمریکا امروز، سه‌شنبه با وزیر خارجه روسیه گفت‌وگو کرده است، بنابراین، آمریکا با روسیه مشورت می‌کند.

وی گفت تیم بازرسان سازمان ملل قرار نیست قابل مجازات بودن استفاده از سلاح‌های شیمیایی را تعیین کند بلکه تنها قرار است تعیین کند از این سلاح‌ها استفاده شده است یا خیر.

هرف افزود: «کار سازمان ملل برای ما ارزش دارد اما ما معتقدیم آنقدر زمان گذشته است که این تحقیقات نمی‌توانند معتبر باشند.»

آمریکا پس از آنکه لفاظی‌های جنگ‌طلبانه علیه سوریه با ادعای استفاده دولت بشار اسد از گازهای شیمیایی در منطقه غوطه الشرقیه بالا گرفت، گفت طرح حمله نظامی به این کشور را بررسی می‌کند.

دولت سوریه هر گونه ادعای استفاده از سلاح شیمیایی را رد کرده و گفته دولتهای خارجی به دنبال بهانه‌ای برای مداخله نظامی در سوریه هستند

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول