اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله مصباح‌یزدی مطرح کرد

‌دوستان نادان ‌خوب‌ خوراک ‌دشمنان را ‌فراهم می‌کنند‌‌‌/هند جگرخوار هم چنین کاری نمی‌کند

رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: دوستان نادان گاهی اوقات شعارها و سخنانی را بر زبان می‌آورند که نه تنها سودی ندارد بلکه خوراک لازم برای دشمنان را نیز فراهم می‌کند.

‌دوستان نادان ‌خوب‌ خوراک ‌دشمنان را ‌فراهم می‌کنند‌‌‌/هند جگرخوار هم چنین کاری نمی‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله محمد تقی مصباح یزدی عصر امروز در جمع اعضای شورای مرکزی ستاد بزرگداشت دهه کرامت با اشاره به برکاتی که شامل روح انسان می‌شوند اظهار کرد: این نوع برکات هیچگاه از بین نمی‌روند.

وی افزود: پس از نعمت عقل می‌توان معارف دینی را به عنوان بالاترین نعمت‌ها به حساب آورد و واسطه این خیر عظیم هم پیامبران هستند.

رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) عقل را عامل شناخت معارف الهی دانست و خاطرنشان کرد: در این میان اسلام بهترین و کامل‌ترین نعمت‌ها و معارف را برای آدمی به ارمغان آورده است.

وی ادامه داد: برکات معنوی انسان شامل قرآن و اهل بیت(ع) می‌شود و پس از آن باید الگوهای مناسب و صحیح را به انسان‌‌ها نشان داد.

آیت‌الله مصباح یزدی با بیان اینکه انسان معمولا قدر واقعی نعمت‌های مادی را نمی‌داند عنوان داشت: این قدرناشناسی در مورد نعمت‌‌های معنوی هم دیده می‌شود و مسلمانان به درستی از اهل بیت(ع) استفاده نکردند و در عین حال مشکلاتی را هم بر سر راه آنان ایجاد کردند هرچند شیعیان عقیده دارند که در این زمینه جفای کمتری کرده‌اند و بیش از دیگران قدر امامان معصوم(ع) را می‌دانند.

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب طی سفر به قم فرمودند علوم انسانی دانشگاه‌های ما بر اساس مبانی ضد اسلامی بنا شده‌اند؛ این سخن بدان معناست که ما هم در حق اهل بیت(ع) جفا کرده‌ایم.

وی با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی که به برکت رهبری امام خمینی(ره) محقق شد گفت: این انقلاب بسیاری از کاستی‌ها را زائل و زمینه رفع آنها را فراهم کرد به گونه‌ای که روحانیون و حوزه‌های علمیه توجه بیشتری به جنبه‌هایی از دین اسلام پیدا کردند که تا آن روزگار از آن غفلت کرده بودند.

آیت‌الله مصباح یزدی با بیان اینکه در گذشته ورود به مسائل سیاسی و اجتماعی یک ضد ارزش در حوزه‌های علمیه محسوب می‌شد عنوان داشت: این دیدگاه تا حدی گسترش یافته بود که سیاسی بودن با انگلیسی بود یکسان شمرده می‌شد و دشمن بدین وسیله توانسته بود طلاب را از ورود به سیاست و اجتماع باز دارد ولی امام خمینی(ره) این رویه را بر هم زد هرچند باز هم برخی افراد هستند که دهن کجی می‌کنند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم احیای دهه فاطمیه از سوی مراجع تقلید را مورد توجه قرار داد و افزود: در این میان فرمایشات امام خمینی(ره) اهمیت بسیاری داشت؛ دهه کرامت هم که نمادی از ایام سرور اهل بیت(ع) است باید به همان میزان مد نظر باشد.

وی با تاکید بر فراهم‌سازی زمینه‌های لازم برای بهره‌مندی همه مردم از آموزه‌های اهل بیت(ع) گفت: تلاش برای تبیین اصول تربیتی آن بزرگواران هم اهمیت فراوانی دارد.

آیت‌الله مصباح یزدی خاطرنشان کرد: همه مردم به ویژه روحانیون باید سیره زندگی و اخلاقی اهل بیت(ع) را به درستی ترویج کنند زیرا این وظیفه شیعیان است که امتیازات و مزایای آن بزرگواران را به سایر مسلمانان و همه جهانیان نشان دهند و راهکارهای فراوانی هم در این زمینه وجود دارد.

استاد اخلاق حوزه علمیه قم اقدامات وحشیانه گروه‌های تروریستی وهابی و تکفیری را مورد توجه قرار داد و افزود: هیچ انسانی نمی‌پذیرد که انسان دیگری را بکشد و پس از آن جگرش را بخورد و تنها هند جگرخوار چنین کاری را کرده است و بدتر آنکه این کار هم به نام توحید و الله صورت می‌گیرد بنابراین باید روش صحیح مبارزه با این نوع تفکر و صاحبان آن را آموخت و اهل بیت(ع) منبع صحیح این شناخت هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه افراط و تفریط در مقام اهل بیت(ع) هم جفای در حق آنان به شمار می‌رود اظهار کرد: دوستان نادان گاهی اوقات شعارها و سخنانی را بر زبان می‌آورند که نه تنها سودی ندارد بلکه خوراک لازم برای دشمنان را نیز فراهم می‌کند.

آیت‌الله مصباح یزدی افزود: امیدواریم به برکت خون شهدا و تلاش‌های مردمان مخلص، خدای متعال توفیق عمل به دستورات اهل بیت(ع) را به ما عنایت فرماید.

انتهای پیام/78004/ذ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول