اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان خبر داد

ابلاغ 10 میلیارد ریال برای احداث تقاطع غیرهمسطح شهرک جهاد زاهدان

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: برای احداث تقاطع ورودی شهرک جهاد زاهدان مبلغ 10 میلیارد ریال از سوی وزارت راه و شهرسازی ابلاغ شده است.

ابلاغ 10 میلیارد ریال برای احداث تقاطع غیرهمسطح شهرک جهاد زاهدان

به گزارش خبرنگار فارس از زاهدان، ابوالفضل باقرنیا بعد از ظهر امروز طی جلسه شورای ترافیک در استانداری سیستان و بلوچستان اظهار داشت: مبلغ 10 میلیارد ریال از محل سفر وزیر راه و شهرسازی سابق به این استان برای ایجاد تقاطع راه دسترسی بافت شهری طرفین کمربندی غربی زاهدان واقع در ورودی شهرک جهاد این شهر به راه و شهرسازی استان ابلاغ شده و به زودی پرداخت خواهد شد.

وی با بیان اینکه این تقاطع، راه دسترسی به شهرک جهاد را برای شهروندان زاهدانی آسان‌تر می‌کند، افزود: اعتبار این پروژه در بازدید وزیر راه و شهرسازی سابق در بهار امسال از محل این شهرک تعیین شده که پس از آماده شدن طرح اجرایی، ساخت این پروژه به زودی آغاز خواهد شد.

نماینده شرکت مهندسین مشاور«راه آهن راه» مسئول تهیه طرح اجرایی این پروژه نیز در این جلسه از تهیه دو طرح برای اجرای تقاطع در این مسیرخبر داد و اظهار داشت: طرح ایجاد تقاطع هم‌سطح در این منطقه در حدود2 هزار و 300 متر نیاز به کار راه سازی داشته و نزدیک به 37 میلیارد ریال اعتبار برای آن نیاز است.

حسینعلی شهرکی ادامه داد: این طرح از توجیه فنی مناسبی برخوردار نیست زیرا که علاوه بر زیاد بودن اعتبار لازم برای ساخت، ارتفاع خاکبرداری در این پروژه نیز زیاد است که موجب افزایش حجم عملیات خاکی می‌شود.

وی طرح دوم این مسیر را ایجاد تقاطع غیر هم سطح عنوان کرد و گفت: برآورد احداث این طرح 22 میلیارد ریال است و به دلیل ایمنی، زمان اجرای کوتاه، قیمت تمام شده پایین و اجرای آسان، این تقاطع برای راه دسترسی بافت شهری طرفین کمربندی غربی زاهدان پیشنهاد می‎شود.

در ادامه جلسه برای راه دسترسی بافت شهری طرفین کمربندی غربی زاهدان در ورودی شهرک جهاد این شهر، تقاطع غیرهمسطح انتخاب شد.

کمربندی غربی زاهدان بیش از دو دهه است که ایجاد شده و هر روز بر ترافیک آن افزوده می‌شود، با اجرای این طرح ترافیک موجود روان‌ شده و عبور و مرور شهروندان زاهدانی آسان‌تر می‌شود.

انتهای پیام/75008/ش30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول