محمد رسولی امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: افزایش مرگ و میرهای عابرین پیاده در تصادفات معابر شهری و جادهای به سه عامل مهم غیر ایمن بودن معابر و سهلانگاری عابرین پیاده و بیتوجهی رانندگان وسیله نقلیه ارتباط دارد.
وی ادامه داد: البته برخی از رفتارهای رانندگان با عابران پیاده مصداق خشونت انسانی است که باید توجه شود.
رسولی گفت: متاسفانه تصادفات عابران پیاده بخش قابل توجهی از تصادفات ترافیکی استان ایلام را تشکیل میدهد.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام گفت: نبود آموزش کافی در میان عابران پیاده به ویژه کودکان و سالمندان، ضعف در رفتار رانندگی رانندگان وسایل نقلیه، بیتوجهی و اجتناب آنها در رعایت قوانین و مقررات ترافیکی مانند سرعت غیر مجاز و فراهم نبودن شرایط ایمنی در عبور و مرور عابران پیاده در عرض خیابانها و جادهها از لحاظ مهندسی راه مانند زیرگذر و روگذر پلهای عابر پیاده و ... سبب بروز تلخترین پدیدههای اجتماعی یعنی تصادفات میشود.
وی ادامه داد: توقف روی خط کشیهای ویژه عابرین پیاده و درخواست رانندگان از عابرین که حرکت خود را با شرایط ایستادن وسایل نقلیه تطبیق دهند نمونه بارز این مسائل است.
این فرمانده انتظامی اضافه کرد: مطمئناً با اصلاح نگرش و لحاظ شدن حقوق عابرین گذرگاههای مذکور، عابرین نیز ترغیب به عبور از آنها خواهند شد و آییننامه راهنمایی نیز در گذرگاه پیاده حق تقدم عبور را به عابرین پیاده داده است.
وی ادامه داد: حدود 60 درصد از افرادی که در شب با وسیله نقلیه تصادف میکنند از لباس تیره استفاده میکنند.
این فرمانده انتظامی اضافه کرد: افزون بر این، 30 درصد از تصادفات عابران پیاده به علت ورود ناگهانی به سطح خیابانهاست.
رسولی تصریح کرد: مهمترین رکن به لحاظ فرهنگی برای تامین ایمنی، آموزش است که میتواند کمک شایانی به توانایی درک خطر، آگاهی از مسئولیتها در زمان استفاده از راه، رعایت قوانین و مقررات تعیین شده در قانون و ایجاد حساسیت و توجه به نحوه عبور از معابر برای عابران پیاده کند.
وی ادامه داد: امیدوارم با همکاری مردم با مأمورین راهنمایی و رانندگی که برای سلامت عبور و مرور آنان در خیابانها حضور دارند و همچنین رعایت مقررات از سوی عابرین پیاده هرگز شاهد حادثهای برای آنان نباشیم و ترافیکی سالم و آرام را در سطح استان ایلام شاهد باشیم.
انتهای پیام/2246/ک30/چ3000