اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

لیبرمن: اعتبار اوباما در گرو حمله به سوریه است/ترجیح می‌دهیم در درگیری‌ حضور نداشته باشیم

رئیس کمیته نظامی پارلمان اسرائیل می‌گوید آمریکا باید به حمله شیمیایی در «غوطه» پاسخ دهد و نشان دهد که می‌تواند بر سیر تحولات جهانی اثرگذار باشد.

لیبرمن: اعتبار اوباما در گرو حمله به سوریه است/ترجیح می‌دهیم در درگیری‌ حضور نداشته باشیم

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه صهیونیستی «جروزالم‌پست»، «آویگدور لیبرمن» رئیس کمیته نظامی پارلمان اسرائیل (کنست) می‌گوید پاسخ آمریکا به حمله شیمیایی‌ای است که هفته گذشته در منطقه «غوطه» شرقی در اطراف دمشق انجام گرفت، آزمونی برای اعتبار «باراک اوباما» رئیس‌جمهور این کشور است. وی همچنین گفت اسرائیل ترجیح می‌دهد که دخالتی در اقدام نظامی نداشته باشد.

لیبرمن که با رادیو ارتش اسرائیل صحبت می‌کرد، گفت: جامعه بین‌الملل اوضاع سوریه را به چشم آزمونی برای سیاست خارجی و موضع امنیتی آمریکا، می‌بیند.

وی افزود پایبندی اوباما به خط قرمز استفاده از تسلیحات شیمیایی، آزمونی است هم برای سنجش «میزان اعتبار شخص اوباما و هم اعتبار کل دولت آمریکا».

به گفته وزیر خارجه سابق رژیم‌صهیونیستی که آمریکا با حمله به سوریه و پاسخ به حمله شیمیایی، میزان ظرفیت خود برای اثرگذاری بر سیر تحولات جهانی را به نمایش می‌گذارد.

لیبرمن سپس تاکید کرد اسرائیل قصد ندارد در مداخله نظامی علیه سوریه شرکت کند و ترجیح می‌دهد در این درگیری حضور نداشته باشد، مگر آنکه «حادثه برجسته‌ای» رخ دهد.

چهارشنبه هفته گذشته منطقه «غوطه» شرقی هدف حمله‌ شیمیایی قرار گرفت و رسانه‌ها و دولت‌های غربی بلافاصله دولت سوریه را به دست داشتن در این حمله متهم کردند. در مقابل دولت سوریه این اتهامات را رد کرده و می‌گوید مخالفان این حمله را با هدف منحرف کردن تحقیقات در مورد موارد قبلی استفاده از تسلیحات شیمیایی و فشار به دولت انجام داده‌اند.

حمله به «غوطه» زمانی صورت گرفت که کارشناسان سازمان ملل برای بررسی منطقه «خان‌العسل» و دو منطقه دیگر که چند ماه قبل مورد حمله شیمیایی گروه‌های تروریستی قرار گرفته بودند، به دمشق رفته بودند. مسکو نیز با حمایت از موضع دمشق اعلام کرده است سوریه هیچ دلیلی برای دست زدن به حمله شیمیایی نداشته است، آن هم در زمانی که ارتش به دستاوردهای بی‌سابقه‌ای رسیده و گروه‌های نظامی مخالفان عملا در موضع ضعف قرار گرفته بودند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول