اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور پارلمانی رئیس قوه قضاییه:

تعامل دولت با حوزه و مراجع به حل مشکلات مردم منجر می‌شود

مشاور پارلمانی رئیس قوه قضاییه به تعامل دولت و حوزه علمیه اشاره کرد و گفت: این تعامل و ارتباط تنگاتنگ موجب افزایش دین‌مداری در سطح جامعه شده و خواسته‌های مردم را برآورده می‌کند.

تعامل دولت با حوزه و مراجع به حل مشکلات مردم منجر می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی موسسه طلوع مهر حجت‌الاسلام علی بنایی با تبریک هفته دولت بیان کرد:‌ آنچه که از دولت اسلامی به مفهوم عام انتظار می‌رود این است که باید در راستای بهبود روابط اجتماعی و معیشت مردم به صورت جدی گام بر دارد.

وی افزود: دولت باید با ایجاد بستری مناسب در راستای بهبود روابط اجتماعی و معیشتی مردم گام بردارد و با عمل به قانون و قواعد اسلامی در اداره دولت، جایگاه دولت را به عنوان مرد اجرای قانون به مردم نشان دهد.

مشاور پارلمانی رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: اگر دولتی عمل به قواعد اسلامی را در دستور کار خود قرار دهد و بتواند به این وسیله به بهبود روابط اجتماعی مردم کمک کند، می‌تواند به همین میزان سطح اعتماد اجتماعی مردم را به دولت افزایش دهد.

بنایی ادامه داد: در صورتی که اعتماد دولت به مردم و مردم به دولت افزایش یابد، به همان میزان فرهنگ مدارا نیز با افزایش روبه‌رو شده و تعامل طرفین برای دولت، به ایجاد انگیزه برای خدمات رسانی بیشتر خواهد انجامید.

وی با اشاره به نقش متقابل دولت و حوزه در کنار یکدیگر بیان کرد: حوزه به عنوان مرکزی برای نشر معارف اسلامی باید در راستای اجرایی کردن و کاربردی کردن معارف اسلامی در جامعه تلاش کرده و مفاهیم آن را در اختیار همگان قرار دهد و دولت نیز در این راستا موظف است تا مفاهیم دینی را که حوزه استخراج کرده است در اجرایی کردن سیاست‌ها و اداره امور کشور به کار بندد.

مشاور پارلمانی رئیس قوه قضاییه گفت: از دولت اسلامی انتظار می‌رود به عنوان کارگزار نظام به مفاهیم معارف اسلامی پایبند بوده و نسبت به عملیاتی کردن آن در هدایت جامعه همراه با قانون کوشش کند.

وی با بیان اینکه اگر دولتی خلاف عهد خود انجام دهد تأثیر منفی آن بسیار فراگیر است گفت: دولت به میزانی که پایبند به تعهدات خود باشد در کارآمدی یک نظام دینی تأثیر شایانی داشته و دولت را از انحراف دور می‌کند.

بنایی اضافه کرد:‌ در صورتی که دولت رفتارهای مناسبی در این زمینه از خود نشان دهد، مراجع نیز به عملکرد دولت رویکرد مثبتی خواهند داشت و بدین وسیله افزایش دین مداری را در برنامه‌های دولت شاهد خواهیم بود.

وی با تاکید بر اینکه حوزه علمیه به عنوان نهادی مستقل است و از نظر مالی به دولت وابسته نیست ادامه داد:‌ حوزه به دلیل نداشتن این وابستگی به راحتی می‌تواند از دولت انتقاد کند یا به ایشان تذکر دهد و دولت‌ها نیز با توجه به گرایش و معیارشان به معارف اسلامی و مبانی دین از این تذکرات استفاده می‌کنند.

نماینده سابق مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مراجع هیچ گاه در طول تاریخ از دولتمردان مطالبه شخصی نداشتند عنوان کرد:‌ مراجع هر آنچه گفتند و از دولت طلب کردند برای حقوق عام مردم است.

بنایی با تاکید بر اینکه مراجع بیشتر از دولتمردان در دسترس مردم هستند اضافه کرد:‌ در صورتی که دولت نصایح حوزه و مراجع را کاربردی کند به راحتی می‌تواند حوائج مردم را برآورده کند.

مشاور پارلمانی رئیس قوه قضاییه ادامه داد:‌ مراجع که به صورت مستقیم با مردم در ارتباط هستند، مشکلات، خواسته‌ها و حوائج مردم را دسته بندی کرده و در جلسات عمومی یا خصوصی با صلاحدید خودشان به گوش دولتمردان می‌رسانند.

بنایی یادآور شد: تعامل جدی دولت با مراجع و حوزه موجب اجرایی شدن دیدگاه‌های معرفتی و هدایت جامعه به سمت و سوی دینی می‌شود.

انتهای پیام/2258/ط

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول