اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با جشنواره تابستانی ری

برگزاری کارگاه‌های قالی‌بافی و تابلو فرش در کوی 13 آبان

ورک شاپ‌ها و کارگاه هنری قالی‌بافی و تابلو فرش همزمان با جشنواره تابستانی ری با حضور منصوره نفری در مجتمع علوم و فنون شهید رحیمی برگزار می‌شود.

برگزاری کارگاه‌های قالی‌بافی و تابلو فرش در کوی 13 آبان

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، سعید امینی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران از برگزاری کارگاه‌های قالی‌بافی و تابلو فرش خبر داد و در خصوص این کارگاه‌ها گفت: مجتمع علوم و فنون شهید رحیمی همزمان با تابستان 92 اقدام به برگزاری کارگاه‌های متعدد در زمینه صنایع دستی و هنرهای خانگی از جمله کارگاه قالی‌بافی و تابلو فرش کرده است. 

مدیر مجتمع علوم و فنون شهید رحیمی اظهار داشت: آموزش راه‌های ساده کسب و کار، ترویج و احیای صنایع دستی، پاسخ به نیاز اشتغال در منزل، توسعه خود اشتغالی و کارآفرینی و حمایت از زنان سرپرست خانوار از دیگر اهداف برگزاری این دوره‌ها است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعداد زیادی هنرجو در این دوره‌ها ثبت‌نام کرده‌اند.

مدیر مجتمع علوم و فنون شهید رحیمی بیان داشت: دوره‌های آموزشی قالی‌بافی، زیر نظر منصوره نفری مدرس قالی و تابلو فرش دارای مدرک فنی و حرفه‌ای درجه 1 و 2 است که زیر نظر استاد پویان آموزش دیده و مدت 11 سال است که در خانه فرهنگ رازی، خانه فرهنگ شیخ صدوق (ره)، خانه فرهنگ 13 آبان و علوم و فنون به تدریس و آموزش این حرفه پرداخته است.

امینی عنوان کرد: این دوره‌ها در 2 دوره 12 جلسه برگزار می‌شود، که در طی این دوره هنرجوها می‌توانند قالی، تابلو فرش و تابلوهای نفیس ببافند.

وی ادامه داد: در دوره اول از پایه، تقسیم‌بندی دار و چله‌کشی، شناخت ابزارها، نخ‌ها، چله‌ها، بافت و نقشه‌خوانی آموزش داده می‌شود.

امینی با اشاره به دوره دوم بیان کرد: در دوره دوم عیب‌یابی فرش، رفو کردن فرش، تعمیر کجی و بالا زدگی که ممکن است در طی بافت رخ دهد آموزش داده می‌شود.

مدیر مجتمع علوم و فنون شهید رحیمی در ادامه توضیح این دوره‌ها گفت: در طی این دوره‌ها به هنرجویان جزوه‌های آموزشی داده می‌شود تا هنگام بروز مشکل از آن استفاده کنند.

امینی در پایان با اشاره به ترم‌های دیگر گفت: در ترم‌های آینده به هنرجویان آموزش فرش‌های نفیس مثل گلابتون بافی، فرش دورو، چهره‌بافی و ... آموزش داده می‌شود.

این گزارش حاکی است، علاقمندان برای شرکت در این کارگاه‌ها می‌توانند به مجتمع علوم و فنون شهید رحیمی واقع در شهرری، شهرک 13 آبان، خیابان شهید جمشیدی، اردیبهشت 3، جنب مسجد امام رضا (ع) مراجعه کنند.

انتهای پیام/2462/ک30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول