اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اهداف رژیم بحرین از دعوت مجدد برای ازسرگیری گفت‌وگوها

مسئول بخش آزادی‌ها و حقوق بشر در جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین دعوت مجدد دولت برای ازسرگیری جلسات گفت‌وگوی ملی را بعد از توقفی دوماهه، کم‌اهمیت خواند.

اهداف رژیم بحرین از دعوت مجدد برای ازسرگیری گفت‌وگوها

به گزارش خبرگزاری فارس، «هادی موسوی» مسئول بخش آزادی‌ها و حقوق بشر در جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین در گفت‌وگو با شبکه العالم افزود: ادعای دولت درباره گفت‌وگوی واقعی صحت ندارد بلکه جلساتی بی ثمر است که از طریق آن به جهانیان اینگونه وانمود می کند که در حال مذاکره با مخالفان است.

وی تصریح کرد: تفاوت بسیاری بین درک مخالفان و دولت از مفهوم گفت‌وگو وجود دارد. رژیم می‌خواهد از پشت این تابلو، بر رویکرد خویش در زمینه توسل به راه حل امنیتی سرپوش بگذارد و خود را به عنوان طرفی که قایل به گفت‌وگو است، نشان دهد.

موسوی اظهار داشت: رژیم تمام تلاش خود را بکار خواهد گرفت تا گفت وگو را از اهداف واقعی آن دور کند؛ اما مخالفان خواهان گفت وگویی هستند که به نتایج واقعی برسد؛ نه اینکه سرپوشی بر جنایتهای رژیم و یا محملی برای فریب شود.

مسوول بخش آزادی‌ها و حقوق بشر در جمعیت وفاق گفت: مخالفان در طول 25 جلسه که قبل از ماه رمضان متوقف شد، تلاش کردند تا مسیر جلسات را تصحیح کنند؛ در حالی که رژیم بر ادعاهای خود مبنی بر اینکه مخالفان در گفت وگو جدی نیستند، تاکید می کرد.

وی افزود: در واقع این مخالفان هستند که در زمینه گفت‌وگو بیش از دولت جدی هستند و دلیل این مدعا اتخاذ شیوه مسالمت آمیز توسط آنها و تکیه بر راهکار گفت وگو در تعامل سیاسی است زیرا از هیچگونه سلاح و ابزارهای سرکوب و خشونت استفاده نکرده اند.

موسوی تاکید کرد: ما به خوبی می‌دانیم راهکار گفت‌وگو تنها گزینه برای حل بحران کشور است اما مذاکراتی که ما به دنبال آن هستیم، همان نیست که تاکنون صورت گرفته چرا که فقط مقدمه‌ای برای تصحیح مسیر گفت‌وگوها بوده است.

وی اظهار داشت: رژیم بحرین همواره گفت‌وگوها را به بن بست کشانده است زیرا کسی که از جانب رژیم، تصمیم گیرنده باشد، حضور ندارد. و همچنین رژیم نمی‌خواهد که مذاکرات مقدمه گفت‌وگوی واقعی باشد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول