اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

احزاب و جمعیت های مخالف بحرینی تاکید کردند

بحرین نمی‌تواند اسیر تک‌روی در قدرت باشد/چرخه مسالمت آمیز قدرت حق مردم است

احزاب و جمعیت های مخالف بحرینی تاکید کردند که بحرین نمی‌تواند اسیر تک‌روی گروهی اندک در قدرت و تصمیم‌گیری و سلطه بر همه دستگاه‌های این کشور باشد.

بحرین نمی‌تواند اسیر تک‌روی در قدرت باشد/چرخه مسالمت آمیز قدرت حق مردم است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین، احزاب و جمعیت های مخالف بحرینی در بیانیه پایانی تظاهرات سراسری امروز در بحرین گفتند که بحرین نمی‌تواند اسیر تکروی گروهی اندک در قدرت، تصمیم گیری و ثروت کشور و سلطه بر همه دستگاهها و نهادهای آن باشد.

این بیانیه افزود: چرخه مسالمت آمیز قدرت حق همه اقشار ملت بحرین است و آنها حق دارند که تنها منشا قدرت در بحرین باشند و هرگز تحت آوار سرکوب، خشونت و ماشین نظامی و امنیتی که خیابانهای بحرین و مناطق آن را برای ساکت کردن صدای حامیان آزادی و کرامت ناپدید نخواهد شد.

در این بیانیه آمده است: بحرین به یک طرح سیاسی واقعی به جای گزینه های امنیتی جنون آمیز نیاز دارد که وضعیت اهانت آمیز امروز را به یک وضعیت دموکراتیک واقعی تبدیل کند و تاخیر دراین امر بحران را عمیق و بر پیچیدگی آن می افزاید و این کشور است که هزینه سنگین سیاست های تکروی در قدرت و به حاشیه راندن ملت را می پردازد.

این بیانیه به تداوم رویکرد طائفه گرانه دستگاههای رژیم بحرین و تشدید اقدامات امنیتی علیه مردم همزمان با محاکمه های ظالمانه و انداختن شهروندان به زندان به خاطر درخواست آنها برای اعمال حق خود در آزادی بیان اشاره کرد و گفت: دیکتاتوری خارج از تاریخ است و قابلیت حیات ندارد و همه ملت ها آن را رد کرده اند و ملت بحرین نمی تواند تحت بردگی و استبداد نامشروع باشد و تا زمانی که سلطه گری وجود دارد این امر به معنای نبود ثبات است و نمی توان ثبات را در هر کشوری جز از طریق عدالت و مساوات و اعطای حقوق و توقف تروریسم رسمی و توقف به خطر انداختن جان و سلامت شهروندان برای دفاع از قبضه قدرت از سوی گروهی اندک، برقرار کرد.

احزاب و جمعیت های بحرینی تاکید کردند: ملت بحرین بیش از 30 ماه مبارزه و درخواست مسالمت آمیز و مترقیانه برای کسب حقوق مشروع خود را پشت سر گذاشته اند و درمقابل رژیم با آنها با اهانت، سرکوبگری، استفاده از روز و خشونت استفاده کرده است تا آنها را مجبور به صرف نظر کردن از حقوقشان کند.

این بیانیه افزود: جامعه بین المللی و دوستان رژیم باید نقش واقعی خود را در پیشبرد دموکراسی در بحرین و توقف نقض حقوق بشر و ماشین سرکوب و تروریسم رسمی که در وحشیگری خود از سکوت کامل بین المللی درقبال اوضاع بحرین بهره می جوید، بازی کنند و جامعه بین المللی نباید پشت دیکتاتوری در بحرین باشد درحالی که در کشورهای دیگر شعار دموکراسی سرمی دهد.

این بیانیه را جمعیت وفاق ملی اسلامی ، جمعیت عمل ملی دموکراتیک (وعد)، جمعیت تجمع ملی دموکراتیک، جمعیت تجمع ملی دموکراتیک وحدت‌گرا وجمعیت ملی الاخاء امضا کرده است.

بحرین امروز شاهد تظاهرات گسترده در مناطق مختلف این کشور تحت عنوان "دوره برده داری گذشته است" بود و مردم با سردادن شعار خواهان برقراری دموکراسی و آزادی بازداشت شدگان شدند و سیاست های سرکوبگرانه رژیم را محکوم کردند.

بحرین از فوریه سال 2011 میلادی شاهد تظاهرات و اعتراضات مسالمت آمیز مردمی و سرکوبگری رژیم است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول