اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

13 شهریور ماه

همایش «تجلیل از حماسه سازان امنیت پایدار شمالغرب» برگزار می‌شود

معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: همایش «تجلیل از حماسه سازان امنیت پایدار شمالغرب» 13 شهریورماه جاری در سردشت برگزار می‌شود.

همایش «تجلیل از حماسه سازان امنیت پایدار شمالغرب» برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه و به نقل از باشگاه خبرنگاران بسیج آذربایجان غربی سرهنگ یوسف حقدوست با اشاره به برگزاری نخستین همایش تجلیل از حماسه‌سازان امنیت پایدار شمالغرب کشور، اظهار داشت: در این مراسم خانواده 84 شهید سپاه و بسیج از هفت استان کشور و شهرستان‌های سطح استان حاضر و مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

وی هدف اصلی از برگزاری این همایش را ایجاد بستر مناسب جهت گسترش فرهنگ ایثار و شهادت و تقویت روحیه بسیجی و ارائه الگوهای ارزشی به جامعه دانست.

وی افزود: پیچیدگی‌های برخورد با پیامدهای پایان جنگ و چگونگی ارتباط نسل پس از جنگ با آن نیازمند شناخت وضع کنونی جامعه بوده تا نسل سوم انقلاب با بهره‌گیری از فرهنگ غنی دوران دفاع مقدس گام‌های بلندی را در راه تحقق آرمان‌های امام(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی بردارند.

مسئول کمیته اطلاع رسانی همایش «تجلیل از حماسه سازان امنیت پایدار شمالغرب»، افزود: برگزاری همایش «تجلیل از حماسه سازان امنیت پایدار شمالغرب» به منظور ایجاد قابلیت، شرفیت سازی و ارتقای آمادگی‌های لازم برای مقابله با تهدید نرم دشمنان و همچنین کمک به الگوسازی اجتماعی و ایجاد خودباوری ملی با تاکید بر بهره‌گیری از دستاوردهای دفاع مقدس برنامه‌ریزی شده و امید است با شکوه و زیبایی تمام به اجرا درآید.

وی برگزاری چنین همایش و مراسماتی را در تقویت روحیه جوانان شاغل در نیروهای مسلح موثر دانست و تصریح کرد: چنین برنامه‌هایی می‌تواند نوعی کمک به حفظ و اعتلای فرهنگ ایثار و مقاومت با بهره‌گیری از معارف دفاع مقدس، راهیان نور و انتشار آثار گرانبهای آن دوران به نسل‌های بعدی باشد.

سرهنگ حقدوست ضمن تاکید بر لزوم حفظ آثار و اسناد دفاع مقدس به عنوان یک گنجینه تاریخی، ابراز داشت: تجلیل از حماسه آفرینان دوران مختلف در مرزهای شمالغرب مصون سازی جامعه بسیجیان در برابر تهاجم فرهنگی دشمنان را نیز در بر خواهد داشت چرا که آشناسازی بسیجیان و سایر اقشار نیروهای رزمنده با تاریخ پرفراز و نشیب این منطقه می‌تواند در انتقال بهتر مفاهیم موثر باشد.

وی اشاره‌ای به رواج فرهنگ ایثار و برادری در میان نیروهای مسلح و رزمنده در مناطق مختلف داشت و گفت: یکی از بهترین روش‌های این اقدام می‌تواند با استفاده از اشاعه فرهنگ دفاع مقدس و تقویت روحیه انقلابی، ساده زیستی، آزادمردی و آزادمنشی در میان بسیجیان و سایر نیروهای مسلح و نظامی انجام گیرد که باید توسط رزمندگان تبیین و مطرح شود.

معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه شهدای آذربایجان‌ غربی عنوان کرد: بر اساس هماهنگی‌های به عمل آمده، در این همایش حضور یادگاران دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی در میان نیروهای جوان فعال در مناطق عملیاتی شمالغرب پیش‌بینی شده است تا زمینه مناسب برای انتقال تجارب و توانمندی‌های نیروهای گذشته به نیروهای فعال فراهم شود.

انتهای پیام/61001/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول