اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور دارویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خبر داد

فعالیت 32 شرکت توزیعی دارویی در استان کرمانشاه

مدیر امور دارویی و موادمخدر دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: معاونت غذا و داروی استان کرمانشاه مرکزیت قطب پنجم دارویی کشور را عهده‌دار است و در حال حاضر 32 شرکت توزیعی دارویی در این استان فعال هستند.

فعالیت 32 شرکت توزیعی دارویی در استان کرمانشاه

وحید ذهابی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، به مناسبت فرا رسیدن روز داروسازی و بزرگداشت زکریای رازی گفت: در حال حاضر یک کارخانه داروسازی با عنوان باختر بیوشیمی، یک کارخانه ساخت مواد اولیه دارویی به نام سیما شیمی و 32 شرکت توزیعی دارویی در استان کرمانشاه مشغول به فعالیت هستند.

وی در خصوص کیفیت داروهای تولیدی استان گفت: داروهای تولیدی کارخانه داروسازی باختر بیوشیمی غالبا به‌ صورت انحصاری در کشور تولید می‌شوند و از کیفیت قابل قبولی در مقایسه با سایر داروهای تولید داخل برخوردار هستند.

به گفته مدیر امور دارویی و موادمخدر دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه، این کارخانه استانداردهای GMP مورد تایید وزارت بهداشت را دارا است و از معدود کارخانجات داروسازی در کشور بوده که داروهای آن به خارج از کشور صادر می‌شود.

ذهابی در خصوص کیفیت سرنگ‌های چینی موجود در بازار اظهار داشت: با توجه به مستندات موجود و آخرین جوابیه معاونت وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو، سرنگ‌های چینی موجود در بازار تمام مجوزهای لازم از سازمان استاندارد و سازمان غذا و دارو را داشته و مشکلی ندارند.

وی اعلام کرد: داروهای ترکیبی در صورتی ‌که در داروخانه و توسط داروساز و مسئول فنی ساخته شوند کارائی و اثربخشی موردنظر را دارا خواهند بود.

آمار بالای مراجعه بیماران و کمبود داروهای سهمیه‌ای در استان

وی با تاکید بر فراوانی مراجعان و بیماران از استان‌های هم‌جوار و مرکزیت پزشکی استان کرمانشاه در غرب کشور گفت: معاونت غذا و داروی استان کرمانشاه مرکزیت قطب پنجم دارویی کشور را عهده‌دار است و چهار استان همدان، کردستان، لرستان و ایلام زیرمجموعه این قطب دارویی هستند.

این مقام مسئول افزود: این امر موجب مراجعات وسیع بیماران از استان‌های هم‌جوار به استان کرمانشاه می‌شود که در خصوص داروهای سهمیه‌ای مشکلاتی را در استان ایجاد خواهد کرد.

ذهابی خاطر نشان کرد: بیماران مراجعه‌کننده از استان‌های هم‌جوار، داروهای سهمیه‌ای مربوط به استان کرمانشاه را مصرف می‌کنند و سهمیه دارویی در استان‌های هم‌جوار بدون استفاده خواهد ماند که البته مکاتبات و پی‌گیری‌هایی با سازمان غذا و دارو در خصوص افزایش سهمیه دارویی استان صورت گرفته است.

انتهای پیام/2700/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول