اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهور استان یزد خبر داد

افزایش استفاده از کلاه ایمنی از سوی راکبان موتورسیکلت

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان یزد گفت: استفاده راکبان موتورسیکلت از کلاه ایمنی در شهر افزایش یافته که اجرای قانون راهور را می توان یکی از دلایل این امر دانست.

افزایش استفاده از کلاه ایمنی از سوی راکبان موتورسیکلت

اردوان قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: خوشبختانه با اجرای قانون از سوی پلیس و کارهای آموزشی در این زمینه تعداد کسانی که از کلاه ایمنی استفاده می‌کنند رو به افزایش است.

وی ادامه داد: راکبان موتورسیکلت، خطرات عدم استفاده از کلاه‌ ایمنی را درک کرده و به آن رسیده‌اند از این رو شاهد استفاده روز افزون راکبان از کلاه ایمنی هستیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه این رفتار راکبان به پلیس انرژی مثبت می‌دهد عنوان کرد: بلندگوی خودرو پلیس تنها برای تذکر دادن نیست و تاکنون چندین مرتبه از همین طریق از راکبان به دلیل قانونمندی تشکر کردیم.

وی با بیان اینکه عدم استفاده از کلاه ایمنی توسط راکب و سرنشین موتورسیکلت صدمات جبران‌ناپذیری به خانواده‌ها وارد می‌آورد اضافه کرد: بارها صحنه‌هایی از تصادفات دلخراش را دیدیم که راکب به دلیل ضربه جزئی که به سرش وارد شده در دم جان سپرده و تبعات جبران‌ناپذیری را برای جامعه و خانواده به بار آورده است.

رئیس پلیس راهور یزد با اشاره به اینکه بیشترین میزان تلفات در تصادفات موتورسواران به دلیل عدم استفاده از کلاه ایمنی است ادامه داد: خانواده‌ها باید نهایت همکاری و همراهی را با پلیس داشته باشند و فرزندان را به استفاده از کلاه ایمنی تشویق کنند.

وی با تاکید بر موثر بودن اقدامات پلیس در این زمینه افزود: اولویت اول پلیس در برخورد با موتورسواران متخلف، موضوع استفاده از کلاه ایمنی است که در قانون آمده است و استفاده از آن الزامی است.

قاسمی تصریح کرد: پلیس با راکبان متخلف به ویژه در بین گروه سنی جوانان که گاهی موارد برخی از آنان هیجانات خود را هم با موتورسیکلت در خیابان پیاده می‌کنند برخورد جدی خواهد داشت.

وی پیرامون توقیف موتورسیکلت راکبان متخلف به فارس گفت: پلیس، فعلا با راکبانی که خانواده خود را همراه دارند برخوردی نخواهد داشت اما آن‌ها نیز باید قانون را رعایت کنند و ضمن رعایت قوانین از کلاه ایمنی هم استفاده کنند و از این رفتار پلیس بهره‌برداری منفی نداشته باشند.

این مقام مسئول بیان داشت: بخشی از راکبان موتورسیکلت را افراد سن بالا تشکیل می‌دهند که پلیس با این گروه هم برخوردی برای توقیف موتورسیکلت ندارد چراکه قوانین را رعایت می‌کند و حرکات نمایشی و سرعت غیر‌مجاز ندارند اما باید توجه داشت که تصادف و خطر برای همه اشخاص است.

وی در ادامه از فوت یک راکب‌ موتورسیکلت در هفته جاری خبر داد و گفت: حوالی ساعت یک بامداد روز یکشنبه سوم شهریور ماه جاری یک دستگاه موتورسیکلت به علت تخطی از سرعت مطمئنه و فقدان روشنایی از جاده منحرف و با تیر چراغ برق برخورد کرد که به دلیل شدت صدمات وارده در دم جان سپرد.

وی بیان داشت: درصورتی که این راکب از کلاه ایمنی استفاده می‌کرد اکنون در قید حیات بود و شاید شکستگی جزئی داشت.

قاسمی در ادامه از رانندگان و راکبان خواست ضمن رعایت سرعت مطمئنه، فواصل طولی خود را با وسیله نقلیه جلویی حفظ کنند تا دید مناسب نسبت به خودروهای عبوری روبرویی وجود داشته باشد و در مواقع خطر بتوانند خودرو و موتورسیکلت خود را کنترل و از انحراف جلوگیری کنند.

انتهای پیام/90004/ح40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول