به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجانشرقی، احمد علیرضابیگی در مراسم آغاز صدور کارت هوشمند ملی در استان، با بیان اینکه کارت هوشمند ملی موجب سهولت در ارائه خدمات دستگاههای اجرایی خواهد شد، افزود: با صدور این کارت برای مردم استان، مرحله دیگری از پیشرفت در ارائه و دریافت مطلوب خدمات صورت میگیرد؛ ضمن این که این کارت میتواند مبنای تصدیق هویت و کنترل جمعیت نیز قرار گیرد.
وی با تاکید بر بهرهگیری از توان بخش خصوصی و استفاده از نرمافزارهای پیشرفته در روند صدور کارت هوشمند ملی و روانسازی ارائه شده به مردم، گفت: فعالیتهای ثبت احوال باید با استفاده از نرمافزارهای پیشرفته انجام شود تا اطلاعات مربوطه، آسانتر و روانتر در اختیار دستگاههای دیگر قرار گیرد.
استاندار آذربایجانشرقی ادامه داد: با توجه به این که کار صدور کارت هوشمند ملی برای تمام مردم ایران، کار بسیار بزرگ و حجیمی است که ممکن است پنج سال طول بکشد، لازم است سازمان ثبت احوال از توانمندیهای بخش خصوصی در این زمینه به بهترین شکل ممکن استفاده کند.
وی افزود: سپردن فعالیتهای ثبت احوال به بخش خصوصی، اقدامی موثر و قابل تامل در راستای ارائه مطلوب خدمات به مردم است که این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد.
علیرضابیگی به اهمیت اطلاعات جمعیتی در سامانبخشی به شرایط مناطق زلزلهزده استان اشاره و خاطرنشان کرد: در این حادثه برای تشخیص ساکنان دایمی و فصلی روستاهای آسیبدیده نیازمند اطلاعات دقیق جمعیتی بودیم که کارت هوشمند ملی میتوانست این امکان را برای ما فراهم کند؛ اما به دلیل نارسا بودن اطلاعات موجود در آن مقطع، ناچار شدیم از سایر اطلاعات جانبی استفاده کنیم.
انتهای پیام/60001/ت/چ3000