اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

وزیر امور راهبردی اسرائیل:

مثل روز روشن است که اسد از سلاح شیمیایی استفاده کرده است

«یوال استینیتز» امروز بار دیگر دولت سوریه را به دست داشتن در حمله شیمیایی به «غوطه» شرقی متهم کرد.

مثل روز روشن است که اسد از سلاح شیمیایی استفاده کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه صهیونیستی «جروزالم‌پست»، «یوال استینیتز» وزیر امور راهبردی و روابط بین‌الملل اسرائیل می‌گوید «مثل روز روشن است» که «بشار اسد» عامل حمله شیمیایی هفته گذشته به منطقه «غوطه» شرقی در حومه دمشق بوده است.

چهارشنبه گذشته منطقه «غوطه» شرقی هدف حمله شیمیایی قرار گرفت و دولت‌های غربی به همراه مخالفان دولت را به انجام این حمله متهم کردند. این حمله زمانی صورت گرفت که بازرسان سازمان ملل به دعوت دولت برای بررسی سه منطقه‌‌ای که پیشتر مورد حمله شیمیایی قرار گرفته بود، به سوریه رفته بودند.

دولت سوریه اتهامات را رد کرده و می‌گوید این حمله برای منحرف کردن تحقیقات انجام گرفته است. یکی از مناطقی که قرار بود مورد بازرسی قرار گیرد، منطقه «خان العسل» است که چند ماه قبل توسط گروه‌های تروریستی هدف حمله شیمیایی قرار گرفت.

کارشناسان سازمان ملل امروز با مجوز دولت سوریه که از قبل هم اعلام کرده بود از تحقیقات «شفاف و منصفانه» حمایت می‌کند، عازم منطقه غوطه شرقی شده‌اند تا این حمله را مورد بررسی قرار دهند. صبح امروز منطقه‌ای که هتل بازرسان در آن واقع شده هدف حمله راکتی قرار گرفت و ساعتی قبل هم به کاروان کمیته حقیقت‌یاب تیراندازی شد. تلویزیون سوریه با گزارش این خبر، اعلام کرده است که این حملات را گروه‌های تروریستی و با هدف جلوگیری از انجام تحقیقات، ترتیب داده‌اند.

استینیتز در صحبت‌های امروز خود، مطابق معمول برنامه هسته‌ای ایران را هم مورد انتقاد قرار داده و گفته است حملات اخیر نشان می‌دهد که برنامه هسته‌ای ایران تا چه حد خطرناک است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا اسرائیل نسبت به اقدامات تلافی‌جویانه سوریه نگران است، نیز گفت اسرائیل برای هر سناریوی احتمالی آماده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول