اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی  /  سایر حوزه ها

صادق الحسینی در گفت‌وگو با فارس:

آمریکا امکان جنگ در سوریه را ندارد/ سفر فلتمن به تهران برای فرار آمریکا از جنگ سوریه

کارشناس مسائل منطقه گفت: دور از انتظار نیست که آمریکا‌یی‌ها فلتمن را موظف کرده باشند که مذاکراتی را با تهران درباره بحران سوریه داشته باشد، چرا که آمریکا امکان جنگ در سوریه را ندارد.

آمریکا امکان جنگ در سوریه را ندارد/ سفر فلتمن به تهران برای فرار آمریکا از جنگ سوریه

محمدصادق الحسینی کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری فارس، در خصوص سفر «جفری فلتمن» معاون سیاسی دبیرکل سازمان ملل به تهران گفت: جفری فلتمن سفیر آمریکا در لبنان بوده و الان عهده دار معاونت سیاسی دبیرکل سازمان ملل است که طی سفری از قبل تنظیم شده به ایران آمد.

وی افزود: این سفر به طور اتفاقی همزمان با سفر سلطان عمان شده است.

این کارشناس مسائل منطقه با بیان اینکه سفر وی بر اساس گرفتن نظر ایران درباره ژنو 2 تنظیم شده و تا مطالبات و خواسته‌های ایران را جویا شود، یادآور شد: ایران به عنوان یک کشور کلیدی در منطقه و درباره سوریه باید ابراز نظر کند و بعید نیست که فلتمن پس از تهران به دمشق سفر کرده و با «فیصل مقداد» معاون وزیر خارجه سوریه گفت‌وگو داشته است.

صادق الحسینی با اشاره به گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه سوریه و آمریکا گفت: ‌بعید نیست که فلتمن به سوریه برود، بخصوص اینکه بازرسان به دمشق سفر کرده و الان در حال بازرسی و فعالیت در این کشور هستند.

وی ادامه داد: دور از انتظار نیست که آمریکا‌یی‌ها فلتمن را موظف کرده باشند که مذاکراتی را با تهران درباره بحران سوریه داشته باشد، چراکه آمریکا امکان جنگ در سوریه را نداشته و تلاش دارد از وی برای گریز از جنگ استفاده کند.

صادق الحسینی تصریح کرد: سفر فلتمن با درخواست سازمان ملل و موافقت ایران انجام گرفته است.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول